قرارداد نهایی متقاضیان مسکن ویژه را به زودی تحویل می‌دهیم

قرارداد نهایی متقاضیان مسکن ویژه را به زودی تحویل می‌دهیم

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر تاکید کرد: قراردادهای نهایی متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر ظرف یکی دو روز آینده به نوبت تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irیاسر لک درباره زمان تحویل قرارداد نهایی به متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر اظهار کرد: این قرارداد توسط سازمان ملی زمین و مسکن تنظیم و ارسال شده بود اما ما در جهت حمایت از متقاضیان نسبت به سه چهار بند آن ایراد گرفتیم و آن را اصلاح کردیم اما قطعا طی یکی دو روز آینده تحویل قراردادها آغاز خواهد شد.

قائم مقام مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر افزود: هنوز بانکی که قرار است به عنوان کارگزار در رابطه با گرفتن اقساط معرفی شود نهایی نشده و ما با دو سه بانک درحال مذاکره هستیم؛ هر کدام که کارمزد کمتری دریافت کند و خدمات بهتری بدهد در اولویت خواهند بود. یکی از بانک‌ها اعلام کرده هر سه ماه یکبار پول‌ها را به ما می دهد و یکی دیگر گفته است هر دو ماه یکبار. بنابراین باید بررسی کنیم تا بهترین مورد را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از بانک ها اعلام کرد قرارداد نهایی را در شعبات بگذارید تا مردم با حضور در شعبه بانک قرارداد را تحویل بگیرند و با دادن تضمین اقساط مانند چک و یا سفته دفترچه اقساط خود را از بانک بگیرند. در این باره با بانک‌های پارسیان، توسعه تعاون و مسکن مذاکره کرده‌ایم و اگر موضوع انتخاب بانک نهایی شود قطعا تا یکی دو روز آینده تحویل قراردادها را آغاز خواهیم کرد.

لک درباره تاخیر در دادن اقساط توسط متقاضیان نیز خاطرنشان کرد: قرار بود در صورتی که یک ماه قسط به تاخیر بیافتد به متقاضیان اخطار داده شود اما من صحبت کردم و بنا شد اگر هر متقاضی دو ماه در پرداخت اقساط تاخیر داشته باشد به او اخطار بدهیم و جریمه برایش در نظر بگیریم. کما این که در همه جا وقتی به بانک بدهکار باشید اگر یک ماه ندهید اخطارمی دهند اگر این کار دو ماه ادامه پیدا کند نامه می زنند و پس از آن برخورد قانونی را انجام می دهند ما نیز بیشتر ازاین نیز نمی توانیم به متقاضیان برای پرداخت اقساط فرصت بدهیم.

قائم مقام مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر درباره این موضوع که گفته می شود در قرارداد نهایی در برخی از بندها هزینه‌های پیش بینی نشده لحاظ شده و قرار است این هزینه ها از متقاضیان گرفته شود اظهار کرد:‌ این هزینه ها بسیار جزیی خواهد بود و ما دقیقا نمی دانیم مربوط به چیست . ما خانه ها را به قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار می دهیم و تا ۹۹ درصد رقم آن مشخص شده است اما مبالغی مانند پول دفترخانه ، بیمه یا مالیات که جزیی است از متقاضیان گرفته می شود. البته بهتر بود در قرارداد به جای هزینه های پیش بینی نشده، هزینه های جزیی پیش بینی نشده آورده می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که قرارداد نهایی برای رویت متقاضیان بر روی سایت قرار گیرد یا خیر؟ گفت: من به تنهایی دراین باره تصمیم گیر نیستم و هیات عامل تصمیم می گیرد که آیا قرارداد بر روی سایت گذاشته شود یا خیر. البته فکر نمی کنم این گونه عمل شود چرا که هیچ جا به این شکل این کار انجام نمی شود.

قائم مقام مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر درباره این که تعهد پیمانکار پس از سکونت متقاضیان در واحدهایشان در صورت به وجود آمدن اشکال در قسمت های مختلف ساختمان تا چه زمانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر عیب و ایرادی در ساختمان به وجود بیاید و مشخص شود که مربوط به پیمانکار است پیمانکار موظف است تا یک سال در خصوص تعمیر به آن به وظایفش عمل کند.

لک درباره اعتراض متقاضیان مبنی بر این که چرا سازمان ملی زمین و مسکن از آن ها بابت اقساط سود دریافت می کند، گفت: مرجع واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن است آن‌ها ۶۰ سال است که زمین واگذار می کنند و کارمزد آن را نیز دریافت می کنند اگر این کار غیر قانونی باشد در صورتی که مراجع قانونی حکم بدهند آن را کاهش می دهند اما آن ها تخصصشان در این امر است و بعید می دانم کاهشی دراین باره داشته باشیم.چرا که به خوبی قوانین آشنا هستند.البته متقاضیان اگر به صورت منطقی اعتراضی داشته باشند شاید بتوانند جواب بگیرند اما با تجمع و اعتراضاتی به این شکل راه به جایی نمی برند.

وی درباره درخواست متقاضیان برای ۱۵ ساله شدن اقساط نیز خاطرنشان کرد: این موضوع ما را در سازمان ملی و مسکن مطرح کردیم اما با آن مخالفت شد این موضوع دست مسوولان این سازمان است.

قائم مقام مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر در پاسخ به انتقاد دیگر متقاضیان مبنی بر این که در ابتدای ثبت نام از متقاضیان قرار بود اقساط مسکن ویژه یک میلیون تومان باشد اما همینک این مبلغ طی ۱۰ سال به به رقمی در حدود دو میلیون تومان می رسد که سود به آن نیز تعلق گرفته گفت: شیوه نامه را همه متقاضیان مطالعه کرده و آن را امضا کرده اند اقساط از زیر یک میلیون تومان آغاز می شود و به صورت تصاعدی بالا می رود.اگر متقاضیان اعتراضی دارند می توانند آن را از طریق قانونی پیگیری کنند. مطمئنا اگر اجحافی در حق آن ها شده باشد این موضوع اصلاح می شود.

لک درباره احداث واحدهای تجاری در کنار پروژه مسکن ویژه تهرانسر نیز گفت: زمینی را دولت واگذار کرده که یک بخش آن مربوط به احداث واحدهای مسکونی است و بخش دیگر مربوط به واحدهای تجاری است که هیچ ارتباطی با پروژه مسکونی ندارد. دولت اعلام کرده که قسمتی مربوط به فضای مسکونی است را بسازید و به مردم بدهید باید بگویم ایجاد امکانات برای قسمت تجاری از متقاضیان واحدهای مسکونی گرفته نمی‌شود و توسط سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت خواهد شد.

وی در پایان درباره این موضوع که آیا تحویل واحدها براساس برنامه خواهد بود یا خیر؟ گفت: هنوز من تاکید می کنم تحویل واحدها براساس برنامه و قولی که به متقاضیان داده ایم خواهد بود فقط ممکن است در پروژه شگفت ساز پایتخت شاید ۲۵ درصد از واحدهای تحویل زمستان چند روز به عقب بیفتد که البته آن را بعید می دانم و تمام سعی خودمان را می کنیم تمام واحدها را در زمان مقرر تحویل متقاضیان بدهیم.

 

ایسنا

    نظرات