انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شورای عالی مناطق آزاد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شورای عالی مناطق آزاد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

http://www.bananews.ir/تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی ویژه اقتصادی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irدر جلسه‌ای با حضور تابش رئیس مسکن انقلاب اسلامی و اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دو سازمان با اهداف بهسازی کالبدی روستاهای تاریخی و گردشگری، توسعه قابلیت‌های اقتصادی ومعیشتی در روستاهای واقع در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی مستعد و برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری روستاها واقع در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی مستعد به امضاء رسید.

 

در این جلسه مهندس تابش با بیان اینکه بنیاد مسکن همواره به دنبال بهانه‌ای برای عمران و آبادانی روستاهاست گفت: ابنیه و بافت‌‌های با ارزش روستایی میراث ارزشمندی است که نیاکان ما برای ما به جا گذاشته‌اند و ما باید در حفظ و حراست آن کوشا باشیم.

وی افزود: این کار حاصل یک برنامه‌ریزی طولانی مدت بین دو سازمان است که در نهایت به صورت یک تفاهم نامه مشترک برای عمران و آبادانی روستاهای مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی امروز برای امضاء آماده شده است. انجام چنین تفاهم‌نامه‌ای کاری بسیار سودمند و مفید برای مردم ساکن در روستاهای موضوع تفاهم‌نامه است و بنیاد مسکن همواره آمادگی برای کارهای مهم در روستاهای کشور را دارد.

همچنین در این جلسه اکبر ترکان ضمن تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن عملکرد بسیار چشمگیر و موفقیت‌آمیزی در روستاهای کشور داشته است و همه از سلامت و کارآیی این نهاد صحبت می‌کنند و دولت و مردم از عملکرد آن بسیار راضی هستند. در طول سال‌های فعالیت حتی یک مورد فساد در این نهاد گزارش نشده است.

وی افزود: قبلا به روستاها به عنوان محل تولیدات کشاورزی و دامی نگاه می‌شد که این دیدگاه ظرفیت‌های روستاها را محدود می کرد. در صورتی که ظرفیت اقتصادی در روستاها بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه جمعیت روستاها از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ثابت مانده افزود: اگر ما می‌توانستیم روستائیان را در روستا نگهداریم، اکنون مشکلات حاشیه‌نشینی را نداشتیم. باید برای روستاها ظرفیت اقتصادی بسازیم، کاری که بنیاد مسکن در روستاهای کشور انجام می‌دهد در واقع پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی را در روستاها افزایش می‌دهد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات