هیچگونه مشکلی در پرداخت تسهیلات مسکن مهر وجود ندارد

هیچگونه مشکلی در پرداخت تسهیلات مسکن مهر وجود ندارد

http://www.bananews.ir/مدیر شعب بانک مسکن در استان فارس از رشد ۲۵ درصدی پرداخت تسهیلات در بخش ساخت و ساز در فارس خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدحسن علمداری مدیر شعب بانک مسکن در استان فارس با بیان این مطلب و با اشاره به پرداخت تسهیلات ۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریالی بانک مسکن استان در بخش ساخت و ساز گفت: با محاسبه تسهیلات پرداختی در بخش های خرید و تعمیرات طی ۸ ماهه ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن پرداخت شده است.

وی تعداد واحدهایی که در ۸ ماهه اول امسال از بانک مسکن تسهیلات دریافت کرده اند را ۱۲ هزار و ۶۳۹ واحد اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود تعداد واحدهای بهره مند از دریافت تسهیلات مسکن در فارس تا پایان امسال به ۲۰ هزار واحد برسد.

علمداری با اشاره به این که قسمت عمده ای از پروژه های باقی مانده مسکن مهر تا شهریور سال آینده تحویل افراد داده خواهد شد، گفت: اعتبارات مورد نیاز این بخش در بانک مسکن تأمین شده و هیچگونه مشکلی در پرداخت آن وجود ندارد.

وی از پرداخت ۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش مشارکت مدنی مسکن مهر توسط بانک مسکن فارس خبر داد و گفت: این رقم بالاترین میزان تسهیلاتی است که توسط یک بانک در استان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن در استان فارس در ادامه سخنان خود از پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری به انبوه سازان فارس خبر داد.

وی افزود:طی ۸ ماهه ابتدای سال جاری برای خرید انفرادی مسکن در فارس ۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

علمداری تصریح کرد: در حال حاضر سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق ممتاز معادل ۳۵۰ میلیون ریال است که با احتساب ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات تعمیرات واحد مسکونی که به دلخواه متقاضی پرداخت می شود هر متقاضی مسکن می تواند تا سقف ۴۵۰ میلیون ریال از تسهیلات خرید مسکن بهره مند شود.

وی با تأکید بر این که در سال جاری آمار ساخت و ساز در استان فارس با افزایش میزان تسهیلات پرداختی روند صعودی داشته است، اذعان داشت: در ۸ ماهه اول سال گذشته هزار و ۹۹۹ واحد از تسهیلات خرید بانک مسکن بهره مند شده اند و این در حالی است که این رقم در ۸ ماهه اول امسال به ۳ هزار و ۲۹۳ واحد افزایش یافته است.

به گفته علمداری بیشترین حجم تسهیلات مذکور از سال ۸۸ تا ۹۱ به متقاضیان پرداخت شده است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات