باید از فرصت های اقتصادی بلند مرتبه سازی استفاده شود

باید از فرصت های اقتصادی بلند مرتبه سازی استفاده شود

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه ساخت و سازهای جدید به دلیل بی کیفیتی آن به زودی به بافت فرسوده تبدیل می شوند، گفت: باید از بلند مرتبه سازی به عنوان فرصتی برای اقتصادی کردن ساخت و سازها استفاده کنیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمد سعید ایزدی در چهارمین نشست شورای سیاست گذاری کنفرانس بلند مرتبه سازی با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضع فعلی شهرسازی تهران که از همه نظر اعم از اقتصادی، معماری، شهرسازی، فنی و مهندسی، مدیریتی، اجتماعی در مرتبه بسیار پایینی از نظر کیفی سازی قرار دارد، گفت: به نظر می رسد در آینده ی نزدیک خانه هایی که الآن می سازیم، به دلیل ضعف در ساخت و ساز به بافت فرسوده تبدیل می شوند.

وی با بیان اینکه بلند مرتبه سازی یکی از مهم ترین روش های رسیدن به کیفی سازی است، تأکید کرد: در دنیا بلند مرتبه سازی به یک فرصت برای اقتصادی و مهندسی کردن ساخت و سازها تبدیل شده، حال آنکه در ایران و به خصوص در کلانشهر تهران می توان از آن به عنوان یک آسیب نام برد.

ایزدی خاطرنشان کرد: باید در نشست های بعدی شورای سیاست گذاری مطالب کنفرانس بلند مرتبه سازی مورد بازنگری قرار گیرد تا بتوانیم محصولی علمی و مناسب برای ارائه در دومین کنفرانس بلند مرتبه سازی در سال آینده تهیه و تنظیم کنیم.

اولین کنفرانس بلند مرتبه سازی با حضور متخصصان و کارشناسان ساختمانی روزهای ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری برای نخستین بار در تهران برگزار شد و در این کنفرانس ضوابط بلند مرتبه سازی در کشور توسط متخصصان مورد بررسی قرار گرفت.

 

ایرنا

    نظرات