افزایش ۲۹ درصدی قیمت اجاره‌بها / تصویب تامین اعتبار پروژه‌های مسکن مهر در شورای مسکن

افزایش ۲۹ درصدی قیمت اجاره‌بها / تصویب تامین اعتبار پروژه‌های مسکن مهر در شورای مسکن

http://www.bananews.ir/رییس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: در حال حاضر ۴۱ درصد از جمعیت شهرها اجاره‌نشین هستند که باید بتوانیم با تنظیم بازار عرضه و تقاضا از میزان اجاره‌نشینی در کشور بکاهیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبرزگر با بیان اینکه انبوه‌سازان دو طرح مهم به وزارت راه و شهرسازی ارایه کرده است، اظهار داشت: طرح خروج از رکود بازار مسکن و افزایش سقف تسهیلات مسکن از مهم‌ترین طرح‌های ارایه شده انبوه‌سازان به وزارت راه و شهرسازی است.

وی در ادامه افزود: طرح خروج از رکود بازار مسکن که توسط انبوه‌سازان ارایه شده، تمامی چالش‌ها و موانع پیش روی مسکن را بررسی می‌کند.

برزگر اظهار داشت: تامین منابع از سوی دولت می‌تواند روند تکمیل پروژه‌ها را تسریع کند و تامین اعتبار پروژه‌های مسکن مهر در شورای مسکن تصویب شده و بخشی از منابع مورد نیاز نیز ارایه شده است.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اینکه قیمت اجاره‌بها ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: ۱۲ درصد از اجاره‌ها غیرمستقیم بوده و در خانه پدری ساکن هستند و در حال حاضر نیز بازار مسکن با افزایش عرضه روبرو است.

برزگر توضیح داد: متاسفانه هر روزه شاهد این موضوع هستیم که در حاشیه شهرها ساخت و ساز انجام می‌شود و همین موضوع زمینه‌ساز حاشیه‌نشینی متقاضیان و افزایش بافت‌های فرسوده می‌شود.

برزگر در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر ۴۱ درصد از جمعیت شهرها اجاره‌نشین هستند که باید بتوانیم با تنظیم بازار عرضه و تقاضا از میزان اجاره‌نشینی در کشور بکاهیم.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه توضیح داد: در حال حاضر باید بتوانیم قدرت خرید مسکن را با توجه اقشار متوسط جامعه افزایش دهیم و با افزایش ساخت و ساز در مراکز استان‌ها بتوانیم این بازار را کنترل کنیم.

برزگر در ادامه توضیح داد: در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن هستیم که بتوانیم تسهیلات مورد نیاز برای افزایش تولید در کشور افزایش دهیم و تسهیلات را به جای عرضه مستقیم به متقاضیان با واگذاری این تسهیلات به انبوه‌سازان بتوانیم بازار مسکن به ثبات برسانیم.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات