افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر براساس ضرورت

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر براساس ضرورت

http://www.bananews.ir/مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در صورت ضرورت، تسهیلات مسکن مهر برای برخی واحدها تا سقف ۲۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irامید محمدی در بازدید از پروژه مسکن مهر شهرستان پاسارگاد در استان فارس گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر بر اساس رایزنی و موافقت انجام شده با وزیر راه و شهرسازی و مختص پروژه‌هایی است که افزایش تسهیلات برای تکمیل آنها ضرورت داشته باشد، پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه پروژه‌های مسکن مهر به تناوب شروع به کار کردند و هزینه پروژه هایی که عملیات آنها دیر آغاز شد، هم اینک دولت برای اینکه فشار کمتری بر متقاضیان وارد شود با افزایش سقف تسهیلات مساعدت کرده است.

محمدی همچنین گفت: برای بعضی از پروژه‌ها که مشکلات بیشتری دارد،‌ درخواست افزایش سقف تسهیلات تا ۳۰ میلیون تومان ارائه شده که این مورد با اولویت پروژه‌های نیمه تمام است.

این مقام مسئول با تصریح اینکه قسمت عمده مسکن مهر تا پایان امسال و بخشی نیز تا نیمه نخست سال ۹۴ به سرانجام می‌رسد، گفت: مشکلات موجود آنچنان حاد نیست و راه‌حل‌هایی برای آنها وجود دارد.

وی اضافه کرد: از مجموع واحدهای پیش بینی شده مسکن مهر در کشور، تاکنون ۲۸۵ هزار واحد به اتمام رسیده و ۲۰۰ هزار واحد از آنها نیز دفترچه اقساط به مالکان تحویل شده است و مابقی هم تا قبل از پایان سال و حداکثر تا انتهای سال ۹۴ به اتمام خواهد رسید.

محمدی اضافه کرد: ۴۷ هزار واحد نیز در سال ۹۴ باقی می‌ماند که بخش عمده آن در شش ماه اول سال و تعداد محدودی از پروژه‌ها که با تأخیر شروع شده اند در شش ماه دوم به پایان خواهد رسید.

او ادامه داد: تامین نشدن آورده اعضا یکی از مشکلات موجود در روند اتمام پروژه‌های مسکن مهر است که از متقاضیان انتظار می‌رود نسبت به پرداخت آورده خود مشارکت بیشتری داشته باشند .

محمدی در خصوص خدمات زیربنایی که یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر است نیز گفت: هم اینک درکل کشور عملیات ساخت نزدیک به ۲۸ هزار واحد تمام شده و منتظر تکمیل عملیات خدمات رسانی زیربنایی هستیم که به متقاضیان تحویل دهیم .

 

ایسنا

    نظرات