هر متر زمین در تهران ۴۴ میلیون ریال/ میانگین اجاره ماهانه هر متر آپارتمان ۱۹۰ هزار ریال

هر متر زمین در تهران ۴۴ میلیون ریال/ میانگین اجاره ماهانه هر متر آپارتمان ۱۹۰ هزار ریال

http://www.bananews.ir/متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌ مسکونی کلنگی در شهر تهران ۴۴ میلیون و ۱۰۴ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۴.۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۱ درصد، افزایش داشته است. 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irگزیده‌ یافته‌های آماری در مورد اطلاعات قیمت و اجاره مسکن شهر تهران در پائیز ۱۳۹۳ منتشر شد. با توجه به این که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از زمستان ۱۳۹۲ تاکنون از متوسط تعدیل (متوسط وزنی) که در آن وزن هر منطقه برابر سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه آن منطقه نسبت به کل شهر تهران است، استفاده می‌شود، تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

توسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۴ میلیون و ۱۰۴ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۴٫۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱٫۱ درصد، افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل ۲۲٫۷ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳٫۵ درصد، افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده در حدود ۸۹ میلیون و ۵۹۴ هزار ریال در منطقه ۳ و کمترین آن در حدود ۱۴ میلیون و ۳۲۴ هزار ریال در منطقه ۲۰ بوده است. تغییرات قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده، بین حداقل ۱۰ میلیون ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۲۳۹ میلیون و ۸۸۸ هزار ریال در منطقه ۱ بوده است.

همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۲ با ۸٫۵ درصد، دارای بیش‌ترین سهم و منطقه ۲۱ با ۰٫۹ درصد، دارای کمترین سهم هستند. متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۰۰۴۷ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۵٫۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶٫۲ درصد، افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۱۳٫۳ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۸٫۴ درصد، افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۸۳ میلیون و ۳۱۱ هزار ریال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۱۹ میلیون و ۹۵۱ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است. تغییرات قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده، بین حداقل ۶ میلیون و ۴۸۶ هزار ریال در منطقه ۱۲ و حداکثر ۲۳۹ میلیون و ۵۹۶ هزار ریال در منطقه ۲ بوده است.

همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۲ درصد، دارای بیش‌ترین سهم و منطقه ۲۲ با ۰٫۹ درصد، دارای کمترین سهم هستند. متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۹۰ هزار و ۴۶۶ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۳٫۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰٫۲ درصد، افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۲۹٫۴ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵٫۴ درصد، افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده، ۳۱۸ هزار و ۵۱۵ ریال در منطقه ۱ و کمترین آن ۹۹ هزار و ۵۳۸ ریال در منطقه ۱۹ بوده است. تغییرات مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداخته برای هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۲۲ هزار و ۴۶۱ ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۹۲۵ هزار و ۹۲۶ ریال در منطقه ۳ بوده است. همچنین از کل معاملات اجاره زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۴درصد، بیش‌ترین سهم و منطقه ۲۲ با ۱٫۳ درصد، دارای کمترین سهم هستند.

 

فارس 

    نظرات