لزوم توجه به بحران آب

لزوم توجه به بحران آب

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به وضعیت بحرانی آب در زنجان گفت: مسئولان استانی باید حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته و در این مورد احساس خطر کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir با اشاره به مشکلات آب در استان اظهار داشت: در سطح کشور سیاست هایی برای مشکلات کم آبی اتخاذ شده و مسئولان استانی باید حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته و در این مورد احساس خطر کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و تبلیغات متعدد در مورد صرفه جویی در آب شرب تصریح کرد: این بخش اندکی از مصرف را شامل می‌شود و در مورد مصرف عمده آب که در بخش کشاورزی است اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است.

معاون عمرانی استاندار با اعلام اینکه اغلب چاه های غیر مجاز در دسترس هستند، افزود: باید حساسیت بیشتری برای کنترل چاههای غیر مجاز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کنترل مصرف آب به صورت غیرمجاز نیازمند مدیریت همه جانبه از جمله ورود دستگاه قضایی است، بیان کرد: مدیریت این حوزه باید به اشتغال بخش کشاورزی هم توجه لازم را داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار گفت: با کشت نامناسب کشاورزان بسیاری از منابع ملی به هدر رفته و نیز نفع اقتصادی شامل حال کشاورزان نمی‌شود که با سیاست‌گذاری در بخش کشت و ارائه الگو می‌توان این مسئله را برطرف کرد.

وی تجمیع زمین‌های کشاورزی و تغییر الگوی کشت را از راه‌های کنترل مصرف آب در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: واقعیت این است که میزان مصرف آب با برداشت محصول در این حوزه با هم تناسب ندارد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به بودجه اختصاص یافته به بخش مدیریت بحران برای سال ۹۴ عنوان کرد: پنج میلیارد تومان مربوط به احداث سد‌های ساحلی در شهرها و روستاها به استان زنجان تعلق پیدا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۹۲۵ میلیون تومان برای خرید تجهیزات ساختمان مدیریت بحران تخصیص یافته که اعتبارات اختصاص داده شده در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات