پرونده مسکن مهر بسته می شود

پرونده مسکن مهر بسته می شود

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بهره برداری از تمامی طرح های مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ به اتمام می رسد و پرونده این طرح در کشور بسته می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسیدمحمد پژمان در آیین بهره برداری همزمان از ۵۷۰۰ واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی در شهرستان خوی افزود: پیشرفت اجرایی طرح های مسکن مهر در کشور به طور متوسط نزدیک به ۹۰ درصد است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی مصمم است که در سایت های مسکن مهر بدون تامین خدمات زیربنایی، واحدی افتتاح و تحویل مردم نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مراحل تدوین برنامه جامع خانه دار شدن خانوارهای ایرانی تا پایان امسال نهایی می شود، اظهار کرد: بر اساس این برنامه سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسکن با همکاری بخش های مرتبط در کشور تولید می شود.

وی همچنین گفت: دولت برای کمک به نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده و ۲۰۰ هزار واحد مسکن در روستاهای کشور تسهیلات بانکی کم بهره در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

وی در خصوص افتتاح واحدهای مسکن مهر آذربایجان غربی نیز گفت: از تعداد ۵۷۰۰ واحد مسکن مهر آماده بهره برداری ۴۰۱۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و بقیه نیز در بافت های فرسوده و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در اختیار مردم شهرهای مختلف این استان قرار گرفت.

وی افزود: برای احداث این واحدها در مجموع بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این واحدها در بیش از ۴۵۰ هزار مترمربع زیربنا احداث شده اند.

آیین افتتاح همزمان طرح های مسکن مهر آذربایجان غربی در شهرک ولیعصر خوی و با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در شهرستان خوی بیش از ۱۸۶۰ واحد مسکن مهر در حال احداث است.

خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان واقع است.

 

ایرنا

    نظرات