بافت‌های فرسوده ۲۰ سال آینده اکنون در حال ساخت است!

بافت‌های فرسوده ۲۰ سال آینده اکنون در حال ساخت است!

http://www.bananews.ir/کارشناس معماری گفت: متاسفانه امروز به دلیل گرانی و ضعف طراحان معمار و همچنین ضعف مجریان، کیفیت بناها کاهش یافته است به گونه ای که امروزه مهندسین در حال ساخت بافت‌های فرسوده ۲۰ سال آینده در کشور هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدمهدی محمودی معمار و استاد دانشگاه درباره وضعیت معماری ساختمان ها و تاثیر آن بر کیفیت زندگی شهری اظهار کرد: بخشی از کیفیت زندگی به محل سکونت، کار و آموزش انسان‌ها بازمی گردد که در روند زندگی افراد تاثیرگذار است.

وی افزود:‌ ارزیابی این کیفیت بادو عامل کالبد و هویت بنا مدنظر قرار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که کالبد بنا به این معنی است که ابعاد ، اندازه ، تناسبات و تاسیساتی که در ساختمان ها به کار رفته مدنظر قرار گیرد افزود: اما هویت بنا یعنی محتوای بنا که باید به زیباسازی و مصالح با کیفیت که همگام با کاربری که در بنا اتفاق می افتد مدنظر باشد.

محمودی با بیان این‌که متاسفانه امروز به دلیل گرانی و ضعف طراحان معمار و همچنین ضعف مجریان، کیفیت بناها کاهش یافته است، تصریح کرد: امروزه معماران سعی به ارزان تمام کردن پروژه ها دارند درحالی که این ارزانی نمی تواند فضای مطلوب را به وجود آورد.

وی تاکید کرد:‌ فضای نامطلوب برای سکونت و همچنین محیط های کاری با بد عمل کردن طراحان و اجرای ضعیف مجریان و همچنین کمبود شناختی که نسبت به مصالح وجود دارد باعث به وجود آمدن مشکلات و تلفات زیادی در طولانی مدت خواهد شد.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که ساختمان‌هایی که بعد از ۲۰ تا ۲۵ سال تخریب می‌شوند و دوباره ساخته می‌شوند خود زیان بزرگی برای جامعه به حساب می‌آیند، تصریح کرد:‌در حال حاضر مهندسین امروز بافت‌های فرسوده ۲۰ سال آینده را می سازند.

محمودی خاطر نشان کرد: اولین راهکار آن است که همه دست اندرکاران در بخش های خصوصی ، مدیریت و آموزش قبول کنند که مشکلات زیادی وجود دارد و اصلاح روند از آموزش گرفته تا قسمت طراحی وبرنامه ریزی صورت گیرد.

 

ایسنا

    نظرات