هرگونه تسهیلات در بازار مسکن تاثیر مثبت دارد / قیمت ملک در کلانشهرها تاثیر وام را کم می کند

هرگونه تسهیلات در بازار مسکن تاثیر مثبت دارد / قیمت ملک در کلانشهرها تاثیر وام را کم می کند

http://www.bananews.ir/رئیس کانون انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: با توجه به نیاز کشور به مسکن ارائه هرگونه تسهیلات در زمینه خرید یا ساخت و ساز می تواند در بازار تاثیر مثبتی داشته باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irایرج رهبر روز چهارشنبه اظهار داشت: وام ۶۰ میلیون تومانی هرچند درصد کمی از قیمت ملک در کلانشهرها را تامین می کند اما همین درصد کم هم می تواند در بالا رفتن قدرت خرید متقاضیان و رونق بازار موثر باشد.

وی با بیان اینکه باید دید نحوه اجرای این وام چگونه است، ادامه داد: مهم ترین مساله در ارائه این وام چگونگی تامین و تخصیص اعتبار، میزان باز پرداخت اقساط و محدودیت پرداخت اقساط آن است.

رئیس کانون انبوه سازان مسکن استان تهران تصریح کرد: هر چه بازپرداخت این وام آسانتر باشد تعداد افراد بیشتری می توانند از آن استفاده کنند و تاثیر بیشتری هم می تواند در بازار بگذارد.

رهبر خاطر نشان کرد: بالا بودن قیمت ملک در کلانشهرها تاثیر این وام را کم می کند با این حال برای واحدهای با متراژ پایین می تواند موثر باشد ضمن اینکه ارائه وام ۶۰ میلیونی در شهرهای کوچک تاثیر بیشتری بر بازار خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر لزوم ارزان بودن این تسهیلات افزود: با توجه به اینکه بسیاری ازمتقاضیان وام۶۰ میلیونی قدرت بازپرداخت اقساط بالا را ندارند، ممکن است از دریافت این نوع وام منصرف شوند. ضمن اینکه بدون شک تسهیلات بانکی برای پرداخت این وام محدود است وارائه این وام به صورت محدود خواهد بود.

رئیس کانون انبوه سازان مسکن استان تهران تصریح کرد: هر چند ارائه تسهیلات در زمینه خرید موثر است اما دولت به جای اینکه تسهیلات مسکن را به خریداران بدهد بهتراست آن را به سازندگان مسکن ارایه دهد تا در جهت تولید هزینه می شود.

 

ایرنا

    نظرات