وقتی متقاضیان مسکن ویژه "امتیازگیر" تلقی می‌شوند

وقتی متقاضیان مسکن ویژه "امتیازگیر" تلقی می‌شوند

http://www.bananews.ir/با وجودیکه هنوز هیچ کدام از متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر واحدهای خود را تحویل نگرفته اند، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران برگزاری مراسم افتتاحیه در اوایل دی ماه را کاملا واقعی می‌داند و متقاضیان معترض را افرادی به دنبال امتیازگیری می‌خواند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irپس از رونمایی از قرارداد مسکن ویژه تهرانسر توسط سازمان ملی زمین و مسکن، متقاضیان این پروژه که از شهریور سال ۹۱ به امید خانه دار شدن در این پروژه ثبت‌نام کرده بودند اعتراض‌های زیادی نسبت به بندهای مختلف این قرارداد یکطرفه صورت دادند و همانطور که مسئولان این سازمان هدف از در معرض دید گذاشتن قرارداد را استفاده از نظرات متقاضیان و ترتیب اثر به این نظرات اعلام کردند، بنا شد موارد اعتراضی در قرارداد جدید مدنظر قرار گیرد تا دو طرف از امضای یک قرارداد عادلانه خرسند باشند.

پس از این اتفاق یکی از مسئولان پروژه در گفتگو با ایسنا خبر داد موارد اعتراضی متقاضیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در قرارداد جدید گنجانده خواهد شد. اما بر خلاف قول مسئولان تغییری در موارد درخواستی متقاضیان اعم از حذف دریافت سود۳۱ میلیون تومانی،مشخص شدن جریمه تاخیر در تحویل واحدها،حذف درخواست ضامن کارمند،سفته و...از متقاضیان بابت اطمینان از پرداخت اقساط ۱۰ ساله آن هم در شرایطی که سند این واحدها تا پایان اقساط نزد سازمان ملی زمین و مسکن است و موارد دیگر بوجود نیامد تا اینکه سرانجام متقاضیان معترض را برای پیگیری درخواستشان به سازمان ملی زمین و مسکن بکشاند.

پس از این اتفاق جلسه‌ای با حضور نمایندگان متقاضیان و مسئولان پروژه از جمله فریبرز واحدی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران،مسعود بیژنی، مجری طرح مسکن ویژه و دیگر مسئولان برگزار شد و بنا شد درخواست‌های متقاضیان در قرارداد گنجانده شود.

در همین حال مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در واکنش به اعتراض متقاضیان که مراسم افتتاحیه را صرفا یک نمایش رسانه ای برای خارج شدن از فشار از سوی مسئولان سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی تهران می دانند در مصاحبه‌ای عنوان کرد: در فاز اول (۷ دیماه) تعداد ۵۳۰ واحد این طرح افتتاح شد که از تمام امکانات زیربنایی و روبنایی برخوردار هستند! متاسفانه برخی با فضاسازی به دنبال امتیازگیری هستند.

این درحالی است که پیگیری‌ها از متقاضیان این پروژه حاکی از این است که مراسم افتتاح رسمی تعداد ۵۳۰ واحد از ۲۳۱۰ واحد پروژه تهرانسر در تاریخ ۷ دی ماه با حضور مقامات مسئول از جمله استاندار تهران در محل پروژه برگزار شد در حالیکه تا به امروز هنوز هیچ واحد مسکونی به طور کاملا آماده تحویل متقاضیان نشده است!

درحالی که پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز کارهای زیادی در پروژه مسکن "ویژه"! تهرانسر روی زمین مانده و هیچ واحدی پس از زمان مراسم افتتاحیه تحویل متقاضیان نشده، برخی مسئولان به جای عذرخواهی و یا دلجویی از متقاضیان ناراضی، آن‌ها را امتیاز گیر تلقی می‌کنند.

معمولا وقتی مراسم افتتاحیه در جایی برگزار می‌شود به این معناست که دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد و همه چیز آماده بهره‌برداری است نه اینکه چنانکه متقاضیان مدعی‌اند در زمان مراسم افتتاحیه فاز اول مسکن ویژه تهرانسر واحدها دارای انشعابات آب،برق،گاز نبوده‌اند و امکانات رفاهی نظیر درمانگاه،مدرسه،مسجد و ... نیز به بهره‌برداری نرسیده بود.

از سوی دیگر واحدی درحالی هیچ مشکلی در امر افتتاح واحدها مشاهده نکرده است که با اینکه در ماه اسفند قرار داریم هنوز موعد تحویل واحدهای پاییز فرا نرسیده است!

او همچنین در حالی صحبت از کارمزد ۳۱ میلیونی که بر مبلغ اقساط اضافه شده می کند که در روز اول و زمان ثبت‌نام از متقاضیان هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده بود و حال با گذاشتن نام کارمزد بانکی بر این سود، آن را به عهده متقاضیان گذاشته‌اند.

 

ایسنا

    نظرات