میزان کیفیت در حوزه ساخت و ساز باید افزایش یابد

میزان کیفیت در حوزه ساخت و ساز باید افزایش یابد

http://www.bananews.ir/استاندار فارس گفت: متاسفانه کم‌کاری و ندانم‌کاری‌های بسیاری در حوزه ساخت و ساز وجود دارد و از مهندسان کشور انتظار می‌رود که میزان کیفیت و ساخت و سازهای خود را و همچنین نظارت بر پروژه‌های مسکونی را افزایش دهند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمدی استاندار فارس در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان با اشاره به اینکه تمامی ساختمان‌های مسکونی و اداری و همچنین آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها توسط بشر ساخته شده است، افزود: ساختمان‌ها جز ثروت‌های ملی به شمار می‌رود و سال‌ها و روزهای بسیاری زحمت کشیده شده است که این بناها ساخته شود، بنابراین نباید این ثروت بزرگ را به راحتی از دست دهیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌ها و پل‌هایی که ساخته شده توسط سیل یا زلزله کوچک از بین رفته است در حالی که کاخ‌هایی که چند هزار سال پیش ساخته شده بودند، همچنان باقی مانده است، بنابراین از جامعه مهندسان کشور این انتظار می‌رود که در کیفیت ساخت و سازهای خود تجدیدنظر کنند.

احمدی توضیح داد: باید مهندسان تلاش کنند و کارهایی انجام دهند که شاهد خسارت‌های کمتری در این حوزه باشیم و از تجربیات کشورهای دیگر در این حوزه استفاده کنیم.

استاندار فارس اظهار داشت: اگر بلند مدت به منافع ملی نگاه کنیم و با وجدان خود این فعالیت‌ها را انجام دهیم و قوانین و مقررات ملی را انجام دهیم، می‌توانیم شاهد ساخت و سازهای بیشتر در این حوزه باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: باید قوانین سختی در این حوزه ایجاد کنیم و راه‌های گریز را برای سازندگان ببندیم و ساخت یک ساختمان محصول اندیشه خود سازنده باشد.

احمدی در ادامه افزود: دولت باید لایحه‌ای در این خصوص ارائه دهد که میزان افزایش کیفیت در این حوزه بیشتر باشد و در نظارت اماکن ساختمانی بیشتر دقت کنند. در این حوزه کارها به سرعت پیشرفت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شاهد کم‌کاری و ندانم‌کاری بسیاری در این حوزه هستیم و از سازندگان این انتظار می‌رود که در ساخت یک پروژه نهایت دقت را انجام دهند تا شاهد هیچ کم کاری در این حوزه نباشیم.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات