متوسط عمر ساختمانها در ایران ۷۰ سال کمتر از استاندارد

متوسط عمر ساختمانها در ایران ۷۰ سال کمتر از استاندارد

http://www.bananews.ir/متوسط عمر ساختمانهادر ایران ۷۰ سال کمتر از استاندارد آن است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir رییس کمیسیون عمران مجلس در همایش تخصصی باز آفرینی پایدار محله های هدف شهر سبزوار افزود: متوسط عمر ساختمانها در کشور ایران حدود ۳۰ سال است در حالی که باید دستکم ۱۰۰ سال باشد .

هاشمی با تاکید بر بر لزوم کیفیت در ساخت و سازها گفت: یک سوم اقتصاد کشور در بخش صنعت ساختمان است که در بهترین شرایط ۳۰ درصد از آن بهره برداری می کنیم.

او افزود : طرح، مصالح، اجرا، نظارت، بهره برداری و نگهداری خوب از اموری است که کمتر در دستور کار جدی قرار گرفته لذا نیازمند توجه بیشتر در این بخش هستیم، وقتی ساختمانی پس از ۳۰سال ساخت تخریب می شود افزون بر تحمیل هزینه های گزاف، آلودگی زیست محیطی نیز ببار می آورد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در باره سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای فرسوده نیز گفت: بی توجهی به بافتهای فرسوده معضلات و مشکلات را جدیتر می کند هر چه بافتهای مرکزی و محلات ما فرسوده تر شود جمعیت به سمت مناطق حاشیه نشین گرایش پیدا می کند و گسست اجتماعی تشدید و هویت اجتماعی هم آسیب پذیر می شود.

هاشمی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود:باید در توانمندسازی سکونتگاههای غیررسمی با عزم ملی ومدیریت جهادی ورود پیدا کنیم زیرا با احیا و بازسازی این مناطق هم فرهنگ خود را حفظ می کنیم و هم اجازه بوجود آمدن گسست اجتماعی را نمی دهیم .

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات