چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای انقلاب در کشور ساخته شده است

چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای انقلاب در کشور ساخته شده است

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در کشور ساخته شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد اصغری مهرآبادی در آیین بهره برداری متمرکز پنج هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر استان گلستان در علی آباد افزود: تا قبل از اجرای مسکن مهر، دو میلیون واحد مسکونی ساخته شده یا زمین برای تأمین مسکن تأمین شده بود.

به گفته وی، در طرح مسکن مهر، دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در یک هزار و ۱۳۰ شهر در حال اجرا بوده که تا کنون ساخت یک میلیون و ۷۳۰ هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ادامه داد: کمتر از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار واحد در مرحله نازک سازی است که امیدواریم تا پایان شهریور ۹۴ به بهره برداری برسد.

مهرآبادی افزود: در دولت تدبیر و امید هم نزدیک به ۴۱۰ هزار واحد به اتمام رسیده و برنامه ریزی کردیم که تا پایان امسال ۴۵۰ هزار واحد دیگر را به اتمام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ریزی شده که تا نیمه سال ۹۵ تا ۹۰ درصد پروژه های مسکن مهر را با کمک مردم و دولت تکمیل و تحویل دهیم تا در این سال شاهد اتمام پروژه های مسکن مهر و بستن شدن پرونده این طرح باشیم.

پروژه ۵۰۴ واحدی سایت امام خمینی(ره) شهرستان علی آباد کتول در بلوک های سه، چهار و پنج طبقه با زیربنای هر واحد ۷۵ تا ۸۵ مترمربع به صورت خودمالکی و در قالب تفاهم نامه سه جانبه ساخته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز گفت: این استان در ساخت و ساز مسکن مهر رتبه پنجم کشور و در تحویل واحدها رتبه دوم را دارد.

رضا مروتی افزود: امروز شاهد بهره برداری از ۷۴ درصد پروژه های هدف گذاری شده مسکن مهر در سطح استان گلستان هستیم.

پنج هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر استان گلستان که در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ساخته شده است امروز در شهرستان های گرگان، علی آباد، آزاد شهر، آق قلا، بندر ترکمن، کردکوی، کلاله و مینودشت به بهره برداری رسید.

 

ایرنا

    نظرات