ساخت شامپو ویژه اسکان اضطراری، برای اولین بار در ایران

ساخت شامپو ویژه اسکان اضطراری، برای اولین بار در ایران

http://www.bananews.ir/با همکاری جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران و شرکت پارس آزمای طب برای نخستین بار در کشور شامپو تخصصی ویژه اسکان اضطراری پس از زلزله، در ایران تولید گردید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irدبیر جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران در مصاحبه با بنا نیوز از ساخت اولین شامپو ویژه شرایط اضطراری در ایران خبر داد مهندس علیرضا سعیدی در تشرح خلاء چنین محصولاتی توضیح دادند؛ پس از وقوع زلزله ، و آغاز بحران های پس از زلزله که یکی از مهمترین انها قطع شبکه آب در سطح منطقه آسیب دیده می باشد یکی از معضلات در پیش روی مدیران بحران ، شیوع بیماریهای پوستی ، خصوصا بیماریهای قارچی در بین کودکان و زنان می باشد .

پس از زلزله بم، با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و خشک منطقه و نیز قطع شبکه آب به مدت طولانی، برای نخستین بار این مشکل نمود بیشتری یافت ، شیوع بیماری پوستی در سطح اردوگاه های اسکان اضطراری موجب گردید که کودکان و مادران ساکن اردوگاه ها تا ماه ها درگیر این بیماری باشند . این معضل در زلزله لرستان ( سیلاخور ) ؛ داهوئیه زرند کرمان و حتی در زلزله ورزقان نیز تکرار گردید .

 

جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران که در تمامی زلزله های فوق در منطقه آسیب دیده تعداد کثیری از خانواده های آسیب دیده را تحت پوشش خود داشت به منظور حل این معضل با همکاری شرکت پارس آزمای طب اقدام به طراحی شامپوی ویژه ای نمود که بتواند در شرایط سخت آب و هوایی ، خصوصا با آبهای با سختی بالا ، قابل استفاده بوده و علاوه بر تامین نیاز بهداشتی به عنوان عامل کنترل بیماری پوستی در مهار بیماریهای قارچی در سطح منطقه قابل بهره برداری بوده و از شیوع بیماری پوستی جلوگیری نماید.

این شامپو برای نخستین بار با همکاری شرکت پارس آزمای طب و جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ، در میان ششصد خانواده تحت پوشش به صورت رایگان توزیع گردید و موجب گردید تا تمامی خانوارهای تحت پوشش ، از ابتلای به این بیماری در امان بمانند.

این شامپو با ماندگاری طولانی در شرایط آب و هوایی سخت به صورت مایع و پودر تولید و قابل ذخیره نمودن برای مدت های طولانی در انبارها می باشد.

    نظرات