تنها ۱۰ درصد ساختمان‌های ایرانی سازه بتنی دارند

تنها ۱۰ درصد ساختمان‌های ایرانی سازه بتنی دارند

http://www.bananews.ir/رئیس انجمن بتن ایران شاخه خراسان گفت: در ایران حدود ۱۰ درصد ساختمان‌ها سازه بتنی دارند در حالی که در کشورهای پیشرفته این رقم به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحمید وارسته‌پور در ششمین همایش بتن شرق کشور که در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: ایران در بخش تولید سیمان در دنیا رتبه سوم را پس از ۲ کشور چین و هند با حدود ۱۰۰ میلیون تن سیمان در سال دارد اما متاسفانه با وجود این حجم تولید استقبال از سازه‌های بتنی در کشور بسیار کم است.

وی با بیان اینکه در مشهد ۷۰ شرکت بتنی داریم، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد این شرکت‌ها پروانه استاندارد دارند و ۵۰ درصد دیگر نیز در حال گرفتن گواهی استاندارد هستند. ۵۰ هزار مترمکعب بتن در مشهد تولید می‌شود. با وجود حجم بالای تولید بتن در مشهد، حرکت به سمت استفاده از سازه‌های بتنی کند است.

وارسته‌پور خاطرنشان کرد: موضوع اکثر این نشست‌ها، فرهنگ‌سازی و انتقال اقتصاد بتن و معرفی نوآوری‌ها و دستاوردهای کشور است. در این زمینه ۹ دوره مسابقات دانشجویی در خراسان رضوی انجام شده که به طور متوسط ۳۵ تیم دانشجویی در آن شرکت می‌کنند.

هرمز فامیلی، رئیس انجمن بتن ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: مسئله مهم در موضوع بتن، کنترل کیفیت آن است. در زمینه مقررات برای صدور مجوز کنترل کیفیت، باید تجدید نظر اساسی شود چرا که طبق آیین‌نامه‌ فعلی، کسانی که کنترل کیفی انجام می‌دهند باید ۲ پروانه داشته باشند و چون نظارتی بر تخصص آنها نیست، موضوع خرید و اجاره پروانه‌ها مطرح شده است.

 

ایسنا

    نظرات