آهن با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود

آهن با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود

http://www.bananews.ir/عضو هیت مدیره سامانه آهن گفت: سامانه آهن بعد از گذشت سه سال فعالیت آزمایشی راه‌اندازی شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسینی در نشست خبر امروز خود با بیان اینکه ما در جامعه امروز با توجه به رشد تکنولوژی و ارتباطات با وقایع مختلفی روبه رو هستیم گفت: ما هر روزه شاهد یک اتفاق جدید هستیم و خواه ناخواه با ابزار جدیدی رو به رو هستیم و جامعه در مقابل تکنولوژی تا حدی مقاومت می‌کند اما ابزارهای ارتباطی وسایل مختلف زندگی امروزه بشر را دستخوش تغییر می‌کند.

وی در ادامه افزود: در بخش اهن یک سامانه خرید و فروش اینترنتی راه‌اندازی شده که این سامانه با توجه به ضرورتی که در این حوزه وجود داشت راه‌اندازی گردید.

حسینی در ادامه اظهار داشت‌: در یک دهه اخیر به شدت وجود این سامانه در این حوزه احساس می‌شد و به دلیل سرعت بالای اطلاع‌رسانی در فروش ْآهن آلات این سامانه سه سال گذشته به صورت آزمایشی راه‌اندازی گردید و امسال به صورت رسمی افتتاح شد.

عضو هیئت مدیره سامانه آهن در ادامه توضیح داد: حساسیتهای مالی که در این حوزه وجود دارد به گونه‌ای است که چکی که در این حوزه به سختی خرید و فروش می‌شود و راه‌اندازی این سامانه دست واسطه‌گران و دلالان از این حوزه کوتاه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروش ْآهن در طول ۵۰ سال گذشته به صورت کاملا سنتی بوده است گفت: در یک دوره این بخش با ورود تلفن دچار یک تغییر و تحول اساسی گردید و ورود تلفن مانع فروش دستی گردید که همین موضوع باعث گردید که بسیاری از فروشندگان و خریداران در این حوزه دچار ضرر و زیان شوند و تبادلاتی که کاملا سنتی بود و اعتمادی که میان افرادی وجود داشته رفته رفته دچار مشکل گردید که با ورود این سامانه بسیاری از این مشکلات کاهش یافت.

حسینی در ادامه اظهار داشت: سامانه اهن متشکل فروشندگان بسیار قدیمی حوزه اهن و یک سیستم تحصیل کرده است که قصد دارند بازار آهن را تبدیل به یک بازار الکترونیکی و اینترنتی کنند.

حسینی در ادامه توضیح داد: این سامانه به دلیل ساماندهی به بازار آهن داده است مورد استقبال دولت قرار گرفته و تحول نوینی را در این بخش ایجاد کرده است.

حسینی در ادامه گفت: در حال حاضر این سامانه با چند کارخانه معتبر دولتی قرارداد بسته و کالایی هنوز در خط تولید است و در انبار قراردارد را به فروش می‌رساند.

حسینی با اشاره به اینکه قیمت اهن ساعت ۱۱ و نیم تا ۱۲ بعد ازظهر طبق قیمتهای جهانی اعلام می‌شود گفت: در گذشته از زمان اعلام قیمت آهن تا اعلام به خریداران ۳ الی ۴ ساعت طول می‌کشید در حالی که با راه‌اندازی این سامانه ظرف ۵ ثانیه خریدار از بالاترین نقطه‌ تا پایین‌ترین نقطه از میزان قیمت آگاه می‌شود.

عضو هیئت مدیره سامانه آهن در ادامه گفت: بازار فولاد با مشکلات بسیار جدی روبرو است و دولت نیز در این زمینه کارهای بسیار را انجام داده است به طوری که بسیار کارخانه‌ها با پایین‌ترین کیفیت کالای خود را به فروش می‌رساند اما کارخانه‌های معتبر و قدیمی نتوانستند در حوزه فروش موفق شوند ما سعی کرده‌ایم که با راه‌اندازی این سامانه دست مافیای بازار آهن را کوتاه کنیم.

حسینی در ادامه اظهار داشت: طی سه سال گذشته از این بازار استقبال بسیار خوبی شده است و خرید و فروش ما در اینترنت بر پایه وب و الکترونیکی است در حالی که بسیاری از دارندگان سایتهای مشابه خرید و فروششان به صورت وب نیست.

در ادامه وفایی مدیر عامل سامانه اهن با اشاره به اینکه یکی از وظایف سامانه اهن آن است که دست دلالان این حوزه را کوتاه کند گفت: قیمت آهن در این سامانه بسیار ارزان‌تر از بازار است و قیمتها زیر قیمت اصلی می‌باشد.

وی یاد‌آور شد: همین موضوع باعث جذب بسیار از مشتریها شده است و این سامانه همانند بورس تهیه شده است.

وفایی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر الگوی خرید مردم تغییر کرده است و بیش از ۵۰ درصد خرید مردم به صورت مجازی انجام می‌شود.

وفایی در ادامه تصریح کرد: تمامی خرید و فروشهای اهن در این سامانه از طریق یک بانک دولتی ضمانت می‌شود و این سامانه از طریق یک خرید امن انجام می‌شود.

عضو هیت مدیره سامانه آهن در پایان خاطر نشان کرد: این سامانه کالا و اهن‌الات وارداتی ندارد و تمامی بارهای موجود در کارخانه‌ها از جمله میلگرد و تیراهن و انواع ورق‌الات خرید و فروش می‌کند و در کمتر از ۲۴ ساعت در تمامی اقصی نقاط کشور به مقصد می‌رساند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات