آژانس های مسافرتی بلیت هواپیما را باید به نرخ مصوب عرضه کنند

آژانس های مسافرتی بلیت هواپیما را باید به نرخ مصوب عرضه کنند

http://www.bananews.ir/دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته و همه آژانس های خدمات مسافرتی ملزمند بلیت های مورد نیاز متقاضیان را طبق نرخ های مصوب عرضه کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمقصود اسدی سامانی افزود: انجمن شرکت های هواپیمایی که اکنون ۱۳ شرکت هواپیمایی کشور در آن عضویت دارند ، ابزارهای لازم را برای برخورد با متخلفان ندارد،اما مردم باید هرگونه تخلف فروش بلیت را به غیر از نرخ مصوب به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند، تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گفته وی، آژانس های مسافرتی که مجوز خود را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرده اند،می توانند نسبت به فروش بلیت هواپیما اقدام و همه آنان باید بلیت های مورد نیاز مسافران را براساس نرخ مصوب عرضه کنند.

اسدی سامانی با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی، اظهارداشت: تمام شرکت های هواپیمایی از چند ماه قبل با برگزاری نشست های مختلف، خود را برای انجام سفرهای نوروزی آماده کرده اند تا با حداکثر ظرفیت خود بتوانند به هموطنان در این ایام خدمات رسانی کنند.

سامانی با بیان اینکه انجمن شرکت های هواپیمایی برای انجام هماهنگی های لازم تاکنون چند نشست تخصصی با شرکت های هواپیمایی برگزارکرده ، گفت: لازم است تمام این شرکت ها و نهادهای مستقر در فرودگاه های کشور با همکاری و مشارکت یکدیگر، شرایط مناسبی را برای سفر مسافران هوایی فراهم کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: کلیه شرکت های هواپیمایی با ارایه خدمات مناسب ،درصدد کسب درآمدند و تاخیرهای پروازی ناشی از نقص فنی و یا شرایط بد جوی، بیشترین ضرر را به شرکت ها وارد می کند .

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تاخیرهای پروازی خارج از اراده شرکت های هوایی است و هموطنان هنگام تاخیر پرواز، نباید عکس العملی از خود نشان دهند زیرا تمام تلاش مسئولان شرکت های هواپیمایی این است که ضمن تامین امنیت پروازها ،مسافران به موقع به مقاصد مربوطه منتقل شوند تا متضرر نشوند.

اسدی سامانی در پایان تصریح کرد: بی توجهی به مسایل فنی و یا شرایط جوی، بدون شک ایمنی پروازها را به مخاطره می اندازد و این مساله باید در باور مسافران نهادینه شود که بدون توجه به استانداردهای پروازی، ایمنی پروازها به خطر می افتد.

 

ایرنا

    نظرات