سختگیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به انبوه‌سازان

سختگیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به انبوه‌سازان

http://www.bananews.ir/رئیس انجمن انبوه‌سازان از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به انبوه‌سازان خبر داد و گفت: متأسفانه تعدادی از بانک‌ها برای ارائه این تسهیلات سختگیری می‌کنند که باید این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irجمشید برزگر با بیان اینکه ارائه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بافت‌های فرسوده نقش موثری در بهبود ساخت و سازها دارد، گفت: بخشی از این تسهیلات به بافت‌های فرسوده ارائه می‌شود و بخشی برای مسکن‌های اجتماعی است که هنوز برای این پروژه‌ها تعریف خاصی در نظر گرفته نشده است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان در ادامه افزود: برای بافت‌های فرسوده توافقنامه و قراردادهای نهایی منعقد شده که این قراردادها هم به نفع جامعه و هم به نفع ساکنان بافت‌های فرسوده است که از ساخت و سازهای انفرادی به سمت بلوکی حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که این طرح نهایی و به مرحله ظهور برسد نقش موثری در بهبود کیفیت ساخت و سازها از سوی انبوه‌سازان دارد. در حال حاضر تعدادی از انبوه سازان به صورت انفرادی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند که با ارائه این تسهیلات وضعیت ساخت و ساز انبوه‌سازان نیز بهتر می‌شود.

برزگر در ادامه افزود: در حال حاضر باید اکثر پروژه‌های ساخت و سازی را به انبوه‌سازان واگذار نمایند تا وضعیت بازار مسکن از رکود خارج شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات سختگیری می‌کنند، گفت: در حال حاضر در برخی از استان‌ها ارائه این تسهیلات صورت گرفته و انبوه‌سازان با کیفیت کافی تمامی واحدهای واقع شده در بافت‌های فرسوده را با کلیه امکانات زیرساختی تحویل می‌دهند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان یادآور شد: ارائه تسهیلات از سوی سازمان بهسازی و عمران شهری است و در حال حاضر در ناحیه‌هایی که این شرکت مشخص کرده است اقدامات اولیه و در نهایت بهسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم و انبوه‌سازان انجام می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات