انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح مسکن مهر

انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح مسکن مهر

http://www.bananews.ir/یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که مسکن مهر هدر دادن منابع ملی بود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعباس قائدرحمت با بیان این‌که «بحث مسکن مهر نیاز به بازنگری دارد» ادامه داد: طبق تعهداتی که دولت گذشته در قبال مسکن مهر داده دولت فعلی مجبور است که این طرح ناتمام را به پایان برساند که البته قرار بود ادامه راه با نگاهی جدید باشد.

وی معتقد است: مسکن مهر در جاهایی اجرایی شده که با عجله و بدون مکان‎یابی صحیح بوده است و منابع ملی را در مناطقی نامناسب به دور از هرگونه زیرساخت اولیه ریخته‎اند که باعث شده مقدار عمده‎ای از نقدینگی و منابع بانکی را صرف مسکن‎هایی کنیم که به نتیجه نمی‎رسد.

 

وی گفت: دولت گذشته باید این مسکن‎ها را در مقیاس کوچک‎تر و جایی که به امکانات اولیه و زیرساخت دسترسی دارند پیگیری می‎کرد نه در صحراها بدون کمترین امکانات که حال با مشکل‎های اساسی در این زمینه روبرو شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: سیاست دولت گذشته موفق نبود و دولت فعلی باید چاره‎اندیشی کند؛ می‎توان با اجرای مسکن اجتماعی در داخل خود شهرها این موضوع را پیگیر بود. نباید زمان را به هدر داد.

وی افزود: باید از هر استان تعدادی شهرستان را که مسکن مهر در آن‌ها اجرا نشده را به عنوان پایلوت انتخاب و در چند محله آن با نگاه به بافت‎های فرسوده که امکان دسترسی به زیرساخت‎ها در آن‌ها فراهم است مسکن اجتماعی را اجرایی کرد. با این کار چهره شهر تغییر خواهد کرد. اما متأسفانه برای نوسازی و یا بازسازی این بافت‎ها دولت موفق نبوده و تا به حال طرحی جدید و جامع ارائه نداده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: طرح جامع مسکن باید با مقیاس کم و البته برنامه بزرگی اجرا شود و محدوده آن در هر استان به یکی دو شهر منتهی شود. باید در این زمینه برنامه‎ریزی صحیحی صورت گیرد.

 

ایسنا

    نظرات