اجرای طرح مسکن کارگران در سال آینده

اجرای طرح مسکن کارگران در سال آینده

http://www.bananews.ir/یک فعال کارگری اجرای طرح مسکن کارگران و اعتبار بخشیدن به دفترچه‌های بیمه را از اولویت‌های وزارت کار در سال آینده بیان کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irداوود امیری اظهار کرد: براساس اعلام وزارت کار از سال ۱۳۹۴ طرح مسکن کارگران به اجرا در می‌آید و در حال حاضر مقدمات اولیه کار فراهم شده است.

وی ادامه داد: به گفته وزیر کار نقاط قوت مسکن مهر در مسکن اجتماعی و مسکن امید رعایت شده و حاشیه نشینی مجتمعی برطرف شده است و این طرح به زودی رونمایی می شود.

رییس کانون شورای اسلامی خراسان شمالی با اشاره به قوانین اجرا نشده حوزه کارگری و روابط کار افزود: انتظار داریم وزارت کار قوانین روی زمین مانده را به ثمر برساند. به ویژه در بحث اصلاح قانون کار تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار را که مربوط به بهسازی قراردادهای کار است در جهت تامین امنیت شغلی کارگران اجرایی کند.

امیری ابراز امیدواری کرد با تعامل مجلس و دولت تدبیر و امید آیین نامه تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار در سال آینده تدوین و اجرایی شود.

این فعال کارگری در ادامه با اشاره به پیش بینی بودجه ۴۰۰۰ میلیارد تومانی اشتغال در سال آینده گفت: تزریق این اعتبار گام مثبتی در جهت بهبود فضای کسب و کار، احیا و فعال کردن بنگاه های زودبازده و کوچک در کنار صنایع مادر و پایین دستی و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی خواهد بود.

وی همچنین با ابراز خوش‌بینی نسبت به مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها بازار کار کشور در سال آینده را مثبت ارزیابی کرد.

امیری در عین حال به دستورالعمل منع امضای قراردادهای سفید اشاره و تاکید کرد: برای اجرایی شدن دستورالعمل صادره وزارت کار باید عزم جدی در ادارات کل کار ایجاد شود.

به گفته رییس کانون شورای اسلامی خراسان شمالی، جلوگیری از گسترش قراردادهای سفید امضا یکی از مهمترین وظایف وزارت کار در سال آینده خواهد بود.

وی رفع موانع و محدودیت‌های سازمان تامین اجتماعی و شستا را از اقدامات مثبت وزارت کار بیان و اظهار کرد: با مجموعه اقدامات صورت گرفته حوزه شستا و تامین اجتماعی روند رو به رشدی داشته است.

امیری در پایان حمایت از نهادهای مدنی و مردمی در استان‌های تازه تاسیس را خواستار شد و گفت: با توجه به تاکید دولت یازدهم در واگذاری امور به مردم انتظار داریم نهادهای مدنی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان‌های تازه تاسیس و نوپا مثل خراسان شمالی حمایت و تقویت شوند.

 

ایسنا

    نظرات