مسکن اجتماعی در نخستین گام

مسکن اجتماعی در نخستین گام

http://www.bananews.ir/پس از آن که در نخستین روزهای دولت یازدهم وزارت راه و شهرسازی خبر از طرحی داد که بنا است به شکل جدی اقشار آسیب پذیر جامعه را تحت پوشش خود قرار داده و برای آن‌ها حداقلی از امکانات مسکن را تامین کند حالا این طرح نخستین گام‌های خود را با سرعت برمی‌دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irهر چند به نظر می رسید به دلیل دشواری‌های موجود در مسیر راه وزارت راه و شهرسازی برای به دست آوردن اطلاعات اقشار آسیب پذیر طرح مسکن اجتماعی با اما و اگرهای بسیاری کار خود را به پیش ببرد اما سخنان جدید وزیر راه نشان از این دارد که این وزارتخانه تمام مقدمات لازم برای اجرای این طرح را پیش بینی کرده است.

البته با توجه به گستردگی طرح مسکن اجتماعی و اهمیت آن در مراحل مختلف اجرا، بنا شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در اجرای این طرح وزارت راه و شهرسازی را همراهی کند تا به این طریق در ابتدا مقدمات اطلاعاتی لازم برای شناسایی اقشار فرو دست جامعه فراهم شود و سپس با پشت سر گذاشتن مذاکرات لازم بین وزارت راه و شهرسازی و پیمانکارانی که هنوز ماهیت آن‌ها مشخص نیست این طرح وارد مراحل اصلی شود.

 

مسکن اجتماعی نخستین گام خود را در ماه پایانی سال ۹۳ برداشت تا در جلسه شورای عالی رفاه با ریاست معاون اول رییس جمهور این طرح رسما تصویب شده و در لیست برنامه‌های اجرایی دولت یازدهم قرار گیرد.

مسوولان دولت در همان زمان اعلام کردند که باید برای مشخص کردن ابعاد مختلف این پروژه و جزییاتی که با آن مربوط است مطالعات کاملی صورت گیرد تا دیگر مشکلات طرح‌هایی چون مسکن مهر که گریبانگیر دولت شد تکرار نشود.

حالا به نظر می رسد با به پایان رسیدن مطالعات لازم وزارت راه و شهرسازی طرح خود را در آینده‌ای نزدیک به اطلاع عموم مردم خواهد رساند و این آینده تا حدی نزدیک است که آخوندی اعلام کرده تا پایان فروردین جزییات این پروژه مشخص خواهد شد. این درحالی است که چندی قبل انبوه سازان اعلام کردند که هنوز وزارت راه و شهرسازی در نحوه اجرای این پروژه با آنها مذاکره‌ای نداشته، جایابی برای ساخت تعداد زیادی از واحدهای مسکونی مربوط به این مسکن نهایی نشده و البته اقشاری که به آن‌ها مسکن اجتماعی تعلق خواهد گرفت نهایی نشده‌اند. هر چند، چندی قبلی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد در حد چند هزار خانوار که زیر پوشش بهزیستی قرار داشته و مشخصه هایی همچون داشتن بیش از دو معلول در خانواده دارند به لیست مسکن اجتماعی وارد شده‌اند.

با توجه به این که دولت یازدهم و به طور خاص وزیر راه و شهرسازی از اصلی‌ترین منتقدان طرح مسکن مهر در دولت قبل بوده و بارها نسبت به نحوه اجرای آن انتقادات تند و تیزی ارائه کرده‌، باید دید طرح مسکن اجتماعی پس از پیگیری مقدمات چگونه در قالب مدنظر دولت قرار می‌گیرد تا وعده‌ای که تحقق آن سال‌ها است برای خانه دار کردن اقشار فرو دست جامعه با تاخیر روبرو شده سرانجام در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

 

ایسنا

    نظرات