تحویل ۳۴۷ هزار واحد مسکن مهر از سوی بنیاد مسکن

تحویل ۳۴۷ هزار واحد مسکن مهر از سوی بنیاد مسکن

http://www.bananews.ir/قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به توان این بنیاد در حل تمامی مشکلات مسکن کشور اعلام کرد بنیاد مسکن در سال گذشته ۳۴۷ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تحویل داده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدعلی رضایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به مسوولیت بنیاد مسکن در پروژه‌های عمرانی شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر اظهار کرد: با توجه به عملکرد مثبتی که بنیاد مسکن در رابطه با پروژه‌های عمرانی این شهرها از خود نشان داده با اطمینان می‌توان اعلام کرد در صورتی که امکانات لازم در حوزه مالی و فنی در اختیار بنیاد قرار گیرد بخش عمده‌ای از مشکلات مسکن کشور حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: اصلی ترین شاخصه بنیاد مسکن نبود پیچیدگی‌های اداری و دست و پا گیر است که این مساله سرعت پیگیری امور را به سرعت افزایش داده است.

رضایی با اشاره به طرح امام راحل در تاسیس بنیاد مسکن برای حل مشکل خانه فرودست جامعه تصریح کرد: این فرمان امام که بعدها با راه‌اندازی حساب شماره ۱۰۰ مشهور شد توانست بخش عمده‌ای از نیازهای اقشار کم درآمد جامعه را رفع کند که البته در این بین حضور فعال خیرین مسکن‌ساز نیز بسیار کمک کننده بود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به ساخت ۳۸ هزار واحد از سوی خیرین مسکن ساز اظهار کرد: در سالهای گذشته بخش قابل توجهی از طرح‌های عمرانی به خصوص در روستاها از سوی خیرین ساخته شده است که این نشان از ارتباط دو جانبه بنیاد مسکن با مردم دارد.

وی با اشاره به طراحی ۳۵ هزار نقشه طرح های هادی در سطح کشور تصریح کرد: از مجموع ۳۷ هزار روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار و ۲۸۰ طرح هادی در روستاها اجرایی شده که شامل تعریض معابر، جدول گذاری و آسفالت می‌شود.

رضایی همچنین درباره آخرین وضعیت اعطای سند مالکیت به واحدهای روستایی نیز گفت: از مجموع ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد روستایی تا کنون ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار سند مالکیت صادر شده که در صورت همکاری نهادهای ذی‌ربط این رقم بسیار بالاتر خواهد رفت.

همچنین آغاز به کار ۱۰ هزار ناظر فنی در بیش از ۱۳۸۰ دفتر روستایی کشور نیز از دیگر اقدامات مهم بنیاد مسکن در سالهای گذشته بوده است.

وی درباره مسوولیت دیگر بنیاد مسکن در بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در جریان جنگ، زلزله یا سیل نیز اظهار کرد: این بنیاد بخش قابل توجهی از کلیه این واحدهای خسارت خورده را بازسازی کرده که رقم آنها در طول سالهای گذشته از یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مسوولان بنیاد سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف کشور تحویل متقاضیان می‌شود که این رقم می‌تواند با افزایش اعتبارات در نظر گرفته شده به شکل قابل توجهی افزایش یابد و در رفع مشکلات مسکنی کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

 

ایسنا

    نظرات