ساخت ۲۴ هزار واحد مسکن شهری در سال ۹۴

ساخت ۲۴ هزار واحد مسکن شهری در سال ۹۴

http://www.bananews.ir/رئیس بنیاد مسکن از ساخت ۲۴ هزار واحد مسکن شهری در سال‌جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام مسکن روستایی پرداخت شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلیرضا تابش در سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تاسیس بنیاد مسکن گفت: یکی از عمده فعالیت‌های ما فعالیت عمران روستایی است که ما در این بخش به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی، صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی، بهسازی با ارزش روستا و ساخت و ساز در شهرهای کوچک می پردازیم.

وی با انتقاد از اینکه بنیاد مسکن دخالتی در صدور پروانه ساختمانی ندارد، اظهارداشت: ما آمادگی این را اعلام می کنیم که بدون چشم داشتی به دریافت هزینه ها صدور پروانه ساختمانی را در روستاها و شهرهای کوچک انجام دهیم.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد روستاها بافت با ارزش تاریخی دارند، گفت: در سال ۹۴ اجرای طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می گیرد که در حال حاضر در ۸۴ درصد روستاها انجام شده است.

تابش افزود: در مجموع در تهیه طرح هادی از ۳۸ هزار و ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار ۳۲ هزار و ۴۸ روستا دارای طرح هادی هستند.

وی با اشاره به اینکه برای ۴ هزار و ۸۷۹ روستا طرح هادی مورد بازنگری قرار گرفته است، تصریح کرد: در ۱۴ هزار روستا طرح هادی اجرا شده است و تا پایان سال بیش از ۱۶ تا ۱۷ هزار روستا طرح هادی در آن به اجرا می رسد.

رئیس بنیاد مسکن با اعلام اینکه اعتبارات تهیه و اجرای طرح هادی در سال ۹۴ افزایش پیدا می کند، بیان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها بهسازی و نوسازی شده و ۲۰۰ هزار واحد دیگر هم نیمه تمام است.

تابش اظهارداشت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد با بانک‌ها عقد قرارداد کردند و تاکنون ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام مسکن روستایی داده شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ هزار واحد جدید به تصویب رسیده است، اظهار کرد: رقم پیش بینی شده برای تسهیلات این واحدها ۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که سقف هر واحد ۱۵ میلیون تومان است.

رئیس بنیاد مسکن به تهیه طرح جامع مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در جریان حوادث طبیعی تخریب شده بودند، بهسازی و نوسازی شد.

تابش با بیان اینکه در سال ۹۲ و ۹۳ بیش از ۷۸ هزار واحد در حال بازسازی قرار گرفت، گفت: از این تعداد ۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده است، ضمن آنکه برای این بخش ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۹۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از دولت در اختیار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ تا ۲۲ هزار واحد مسکن شهری در دست اجرا داریم، تصریح کرد: امسال ۱۵ تا ۲۰ هزار مسکن برای افراد محروم در دست ساخت خواهیم داشت، ضمن آنکه ۱۴ هزار واحد را هم در دست ساخت داریم و ۱۰ هزار واحد جدید هم به آن اضافه می شود که در نهایت ۲۴ هزار واحد در دستور ساخت قرار می گیرد که قرار است ۷ هزار واحد امسال خروجی داشته باشد.

رئیس بنیاد مسکن به مسکن مهر اشاره کرد و گفت: از ۳۴۷ هزار واحد مسکن مهر ۲۷۰ هزار واحد تحویل داده شده است و ۲۲۵ هزار واحد نیز دفترچه فروش اقساطی را دریافت کرده اند.

تابش تصریح کرد: در بخش خیرین مسکن ساز هم ۲۷ هزار واحد در دست اجرا داشتیم که تاکنون ۱۰ هزار واحد به اتمام رسیده و امیدواریم که ۱۰ هزار واحد دیگر هم به آن اضافه کنیم.

 

مهر

    نظرات