پرونده پرند امسال بسته می‌شود/تکمیل پردیس به سال ۱۳۹۵ موکول شد

پرونده پرند امسال بسته می‌شود/تکمیل پردیس به سال ۱۳۹۵ موکول شد

http://www.bananews.ir/هرچند در ابتدای دولت یازدهم اعلام شد با در نظر گرفتن منابع اعتباری لازم تمامی پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۱۳۹۴ به بهره برداری می‌رسند، اما با توجه به برخی مشکلات و محدودیت های مالی و پیمانکاری بسیاری از این پروژه ها به سال ۱۳۹۵ موکول شدند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irطبق اعلام قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر در صورتی که منابع مالی در نظر گرفته شده در سال جدید نهایی شده و به دست پیمانکاران برسد بالغ بر ۹۰ درصد از پروژه‌های مسکن مهر در سرتاسر کشور به بهره برداری خواهد رسید و تنها ۱۰ درصد برای آینده باقی می ماند.

این در شرایطی است که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده در حال حاضر نیز بیش از ۶۴ هزار واحد مسکن مهر آماده برای تحویل به متقاضیان دارد که با نهایی شدن پروژه‌هایی که در بهار ۹۴ اجرایی می شوند در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

هر چند میزان استقبال از پروژه‌های مسکن مهر در استان‌های مختلف کشور نسبت به تهران بیشتر بوده و مردم در شهرستان‌ها استفاده بیشتری از طرح بزرگ دولت نهم و دهم داشته‌اند اما با توجه به اهمیت استان تهران پروژه‌های این منطقه با پیگیری بیشتری در دست پیگیری قرار دارند.

وزارت راه و شهرسازی در نخستین گزارش خود از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر در استان تهران اعلام کرده که درصد قابل توجهی از پروژه‌های مسکن مهر در پردیس، هشتگرد، پرند و اندیشه به پایان رسیده و مابقی نیز در سال ۹۴ و البته بخشی از جزییات در سال ۹۵ به پایان خواهد رسید.

هاشم زهی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند به عنوان یکی از اصلی ترین پروژه‌های مسکن مهر در استان تهران اعلام کرده که تمامی پروژه‌های موجود در این منطقه در سال ۱۳۹۴ به پایان خواهند رسید و پیمانکاران پروژه های باقیمانده را در ماه‌های جاری به مردم تحویل می دهند.

وضعیت شهر جدید هشتگرد نیز به همین منوال است. طبق اعلام توکلی مدیر عامل شرکت عمران این شهر بر مبنای قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران کلیه پروژه‌های عمرانی شهر هشتگرد در سال ۹۴نهایی می شود و تنها بحث قراردادهای دو جانبه باقیمانده احتمال دارد که به سال ۹۵ موکول شود.

آیینی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه نیز از نزدیک شدن تمامی پروژه‌های مسکن مهر دراین شهر به روزهای پایانی خود خبر داده است البته وی تکمیل این پروژه‌ها را منوط به رسیدن امکانات انشعابات زیربنایی پروژه‌ها کرده است که از اصلی ترین مشکلات وزارت راه و شهرسازی با وزارت نیرو در طول ماه‌های گذشته به خصوص در دولت یازدهم بوده و هنوز در برخی از شهرهای جدید این مساله به قوت خود باقی است.

در استان تهران تنها شهری که در حوزه مسکن مهر با توجه به دیرتر آغاز شدن طرح‌های عمرانی در آن احتمالا به سال ۹۵ موکول خواهد شد شهر جدید پردیس است.

طبق اعلام مسوولان این شهر بخش قابل توجهی از پروژه‌های شهر پردیس پیشرفت‌های محسوس و همه جانبه‌ای را تجربه کرده‌اند اما هنوز تا تکمیل نهایی واحدها قدری فاصله مانده که احتمالا نهایی شدنشان را به سال ۱۳۹۵ موکول می‌کند.

 

ایسنا

    نظرات