مسکن ویژه با سرعت و بی‌تاخیر پیش می‌رود

مسکن ویژه با سرعت و بی‌تاخیر پیش می‌رود

http://www.bananews.ir/اداره کل راه و شهرسازی استان تهران توضیحات جدیدی را درباره میزان پیشرفت پروژه مسکن ویژه تهرانسر ارائه داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاین اداره کل در توضیحات خود درباره این پروژه آورده است: با عنایت به تکمیل نیمی از پروژه مسکن ویژه تهرانسر تا پایان سال ۹۳ که در برخی ماه‌های آن بیش از ۲۳۰۰ نفر در حال کار در پروژه بودند، عملیات اجرایی تکمیل فازهای بعدی پروژه نیز به سرعت در حال انجام بوده و روزانه بیش از ۲۰۰۰ نفر در بخشهای مختلف آن مشغول فعالیت هستند.

علاوه بر تکمیل واحدهای فاز اول و دوم پروژه تهرانسر جمعا به تعداد ۱۱۷۰ واحد تا پایان سال گذشته، کلیه شبکه‌های تاسیسات زیر بنایی پروژه اعم از آب و فاضلاب وگاز نیز تکمیل و شبکه برق نیز به صورت کابل زمینی اجرا شده و پایه‌های روشنایی معابر نیز نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

این اداره در ادامه توضیحات خود آورده است: همچنین فضای سبز و درختکاری در فاز ۱ و ۲ پروژه انجام شده و عملیات احداث مراکز محله شامل واحدهای تجاری و فضای سبز نیز آغاز گردیده است.

براساس این گزارش، در بخش میانی پروژه نیز فضای خدماتی شامل مراکز بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و مسجد طراحی و جانمایی شده که در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به برگزاری فراخوان مناقصه اجرایی و آغاز عملیات احداث آنها اقدام خواهد شد.

شایان ذکر است کلیه معابر فازهای اول و دوم پروژه آسفالت شده و ضمن رنگ آمیزی جداول کار جداسازی محوطه کارگاه پروژه‌ از محوطه مسکونی نیز انجام شده است.

بنا بر اعلام این اداره، پس از گذشت دو ماه از آغاز تحویل واحدهای فاز اول پروژه مسکن ویژه تهرانسر تا کنون بیش از ۳۵۰ نفر از متقاضیان با امضای قرارداد نهایی و واریز قسط آخر به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال نسبت به تحویل واحدهای مسکونی خود اقدام نموده‌اند.

پروژه مسکن ویژه تهرانسر با ۲۳۱۰ واحد مسکونی که تا کنون ۱۱۷۰ واحد از آن تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است از مهمترین پروژه‌های مسکن طی سالهای اخیر است که در هفته‌های جاری مجری طرح با ارسال پیامک به ۴۹۰ نفر از متقاضیان جهت تحویل واحدشان فراخوان داده است که از این تعداد تا کنون بیش از ۳۵۰ خانواده واحدهای خود را تحویل گرفته‌اند.

براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، فاز اول پروژه جهت تحویل به متقاضیان مشتمل بر ۵۳۰ واحد مسکونی بود که به دلیل مسائل فنی در نصب انشعابات گاز، ۴۰ واحد از این فاز منتظر حل این مساله هستند ولی مابقی شامل ۴۹۰ واحد به صورت کاملا آماده و با دارا بودن تمامی انشعابات آب و برق و گاز و کابل تلفن در اختیار متقاضیان فاز اول قرار گرفته که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. البته واضح است که امکان وجود برخی نواقص و ایرادات جزیی در بعضی واحدها مانند تمامی ساختمانهای نوساز متصور است ولی پیمانکاران مربوطه متعهد شده‌اند بلافاصله پس از اطلاع، اقدام به رفع این نواقص جزیی نمایند.

براساس این گزارش، با توجه به اقدامات انجام شده در پروژه تا کنون هیچ مانعی برای سکونت متاقضیان در فاز اول پروژه وجود نداشته و طبق برنامه‌ریزی انجام شده متقاضیان فاز دوم پروژه نیز به تدریج از هفته آینده به منظور تحویل واحدهای خود فراخوان خواهند شد.

با توجه به مدیریت حاکم بر پروژه و تکمیل تدریجی واحدها و اسکان متقاضیان در پروژه منابع مالی حاصل از دریافت قسط پنجم به میزان ۴۵۰ میلیون ریال نیز وصول و مبالغ کارکرد پیمانکاران از همین محل تامین و پرداخت می‌شود و تا این لحظه هیچ پیمانکاری مطالعات معوق از کارفرمای پروژه ندارد به فضل الهی در ماه‌های آتی نیز مشکلی از بابت تامین منابع مالی متوجه پروژه نمی‌باشد، از سوی دیگر اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز با ارسال اخطار به برخی متقاضیان که تا کنون برای تحویل واحد خود اقدامی ننموده‌اند خواستار مراحعه، تکمیل واریزی‌ها و تحویل واحد متقاضیان شده است.

 

ایسنا

    نظرات