هزینه صدور سند واحدهای مسکن مهر بیش از ۱۰۰ هزار تومان نیست

هزینه صدور سند واحدهای مسکن مهر بیش از ۱۰۰ هزار تومان نیست

http://www.bananews.ir/معاون بخش مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: هزینه‌های صدور هر سند واحد مسکن مهر بیش از ۱۰۰ هزار تومان نیست و سایر مبالغ مربوط به افزایش متراژ واحدهای آنها است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاین روزها بسیاری از ساکنان واحدهای مسکن مهر در استان البرز از گران‌فروشی اسناد واحدهای خود شکایت می‌کنند به طوری به گفته بسیاری از ساکنان قیمت هر سند به ۳ میلیون تومان رسیده است.

براساس این گزارش، هزینه صدور هر سند واحد مسکونی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است در حالی که دریافت بیش از این مبلغ خلاف قانون و قابل پیگیری است.

در همین راستا، حسینی معاون بخش مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان البرز برنامه‌ریزی شده بود، افزود: به طور میانگین ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در این استان آماده بهره‌برداری است.

وی در ادامه افزود: ۶ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که هزینه صدور هر سند برای واحدهای مسکن مهر در استان البرز چه میزان است؟ گفت: هزینه هر سند بیش از ۱۰۰ هزار تومان نیست و این هزینه نیز به سازمان ثبت اسناد و املاک پرداخت می‌شود.

حسینی معاون بخش مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: هزینه‌ای که از متقاضیان برای سند دریافت می‌شود مربوط به مابه‌التفاوت متراژ واحدهای مسکونی است که ممکن است یک یا دو متر بیشتر شده باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ هزینه‌ای که مربوط به صدور سند باشد از متقاضیان دریافت نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، مسکن مهر استان البرز همانند سراسر کشور در سه قالب قابل ارائه و ارزیابی است:

۱٫ مسکن مهر در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی دولت: استفاده از اراضی دولت به قید اجاره ۹۹ ساله و مالکیت اعیانی مسکن توسط متقاضیان واجد شرایط مسکن مهر.

۲٫ مسکن مهر خود مالکین: استفاده از وام ساخت و تسهیلات مسکن مهر توسط مالکین زمین‌ها جهت واجدین شرایط مسکن مهر.

با این مقدمه می‌توان گفت آمار کلیه پروژه‌های مسکن مهر استان البرز با نظارت اداره کل راه و شهرسازی این استان بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر است که در پروژه مسکن مهر البرز ماهدشت مشتمل بر ۱۰۴۷۶ واحد مسکونی و پروژه مسکن مهر شهرک ابریشم مشتمل بر ۸۷۵۷ واحد مسکونی است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات