میزان عرضه در بازار مسکن به صفر رسیده است

میزان عرضه در بازار مسکن به صفر رسیده است

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس از عرضه بسیار پایین مسکن خبر داد و گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی بسیار کاهش یافته است این در حالی است که میزان تقاضا بیش از یک میلیون نفر در بازار است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلی‌رضا خسروی بابیان اینکه هر طرحی که نقش موثر در عرضه مسکن داشته باشد از سوی مجلس حمایت می‌شود گفت: در حال حاضر با انباشت یک میلیون تقاضا روبرو هستیم این در حالی است که میزان عرضه مسکن در کشور به صفر رسیده است.

وی اظهار داشت: سود بانکها در حال حاضر بسیار زیاد است و همین موضوع باعث افزایش زیان‌دهی در بازار مسکن شده است و بنابراین میزان مشارکت در بازار مسکن کاهش یافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: صدور جوازهای ساختمانی نیز بسیار کاهش یافته و همین موضوع در کاهش عرضه مسکن تاثیرگذار بوده است.

خسروی تصریح کرد: در طی دو سال گذشته سالیانه حدود یک میلیون تقاضا در بخش مسکن ایجاد شده است و این در حالی است که میزان عرضه مسکن بسیار پایین بوده در صورتی که همین روند را پیش رود قیمت مسکن افزایش بسیاری می‌یابد.

وی توضیح داد: با افزایش تسهیلات مسکن می‌توانیم قیمت مسکن را به ثبات برسانیم همین موضوع نقش موثری در قیمت اجاره دارد.

عضو کمیسیون عمران خاطر نشان کرد: با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق و همچنین اجرای سیاستهای مسکن می‌توانیم بازاری پر رونق در این حوزه داشته باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات