پل تاریخی کارون در وضعیت اضطراری

پل تاریخی کارون در وضعیت اضطراری

http://www.bananews.ir/رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون گفت: برای سامان بخشی به وضعیت پل تاریخی کوت سید صالح کمیته راهبردی متشکل از چند دستگاه اجرایی ذیربط تشکیل شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irداود سالمی اظهار کرد: با توجه به اینکه برای مرمت و رسیدگی به پل تاریخی کوت سید صالح در سال ۹۳ اعتبار مشخص پیش‌بینی شده بود ولی به دلیل اتخاذ سیاست تکمیل پروژه‌های نیمه فعال و پروژه‌های تعریف شده قبلی، متاسفانه اعتبار پیش بینی شده برای این اثر تاریخی اختصاص نیافت. با توجه به وضعیت اضطراری پل کوت سید صالح، تصمیم گرفتیم کمیته راهبردی را تا زمان تخصیص اعتبار سال ۹۴ تشکیل دهیم.

وی افزود: از وظایف این کمیته راهبردی بررسی مشکلات جاری پل با پایش‌های میدانی، ارایه راهکارهای برون رفت از مشکلات، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان کارون و عملیاتی کردن راهکارهای اصولی است.

سالمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون چند سارق مصالح در پل تاریخی مذکور، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند و چند وسیله نقلیه و ابزارآلات سرقت ضبط شده است، طبق مصوبه و تصمیم کمیته راهبردی و مساعدت اداره راه و شهرسازی کارون، تمامی راه‌های دسترسی سارقان به پل تاریخی کاملا مسدود شده و همین امر موجب افزایش ضریب امنیت اثر تاریخی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی کارون گفت: افزایش گشت‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی و جمع‌آوری نخاله‌های اطراف پل توسط شهرداری و راه و شهرسازی و تامین روشنایی پل از برنامه‌های کمیته راهبردی است.

پل تاریخی کوت سید صالح تنها اثر ثبت شده ملی شهرستان کارون دارای ۳۹ ستون و ۴۰ دهانه با معماری منحصر به فرد در ورودی شهرستان کارون قرار دارد.

 

 

ایسنا

    نظرات