فرماندار: بی‌آبی شهرستان لنده را تهدید می‌کند

فرماندار: بی‌آبی شهرستان لنده را تهدید می‌کند

http://www.bananews.ir/فرماندار شهرستان لنده گفت: خطر بی‌آبی این شهرستان را تهدید می‌کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمد مرادی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان افزود: باید برای استفاده بهینه از آب و آبیاری مفید در بخش کشاورزی که بیشترین مصرف آب را دارند برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل بی‌آبی مصرف بی‌رویه و نادرست آب است، افزود: آب، یکی از نیازهای اساسی انسان و مایه حیات هر جامعه است.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: آب به صورت طبیعی و خدادادی در طبیعت موجود است اما با وجود کاهش بارش‌ها، بی‌آبی زنگ خطری برای انسان‌ها شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: امسال استان‌های زیادی از کشور دچار بی‌آبی شدیدی شده‌اند و تنش آبی ایجاد شده است اگر اصول صحیح مصرف آب را رعایت نکنیم تنش آبی شدیدتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرستان لنده از لحاظ استعداد و پتانسیل زمینه اشتغال اما به لحاظ اجرایی کمترین زمینه کاری را دارد.

فرماندار شهرستان لنده اظهار کرد: کشاورزی بیشترین کمک را به اشتغال می کند زیرا در کنار پرآب ترین رودخانه استان قرار دارد پس باید زمین های کشاورزی را که به سمت مصرف بهینه آب پیش می رود حمایت کنیم و بیشترین زمین ها در کنار رودخانه مارون و رودخانه روستایی قیام وجود دارد.

همچنین مختار مشهدی زاده -رmیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده- گفت: نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش بارندگی در این شهرستان داشتیم.

وی افزود: با توجه به سرکشی‌های انجام شده از مناطق سردسیری و گرمسیری لنده چشمه‌ها و آب های روان مناطق گرمسیری این شهرستان کاملا خشک شدند، در مناطق سردسیر نیز اکثرا به نصف رسید ه اند و رودخانه پر آب قیام نیز به شدت کاهش یافته است.

مشهدی زاده اظهار کرد: هر ساله ۲۰ هکتار برنج در این شهرستان کشت می‌شد اما امسال کشاورزان شهرستان حتی نتوانسته‌اند نیم هکتار هم کشت کنند.

 

ایسنا

    نظرات