لزوم اجرای اصول اولیه قانون نظام مهندسی

لزوم اجرای اصول اولیه قانون نظام مهندسی

http://www.bananews.ir/معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران با تاکید بر لزوم اجرای تمام و کمال قانون نظام مهندسی گفت: با وجود این‌که از سال۱۳۷۴ این قانون مصوب شده و آیین‌نامه‌های اجرایی آن از دهه ۸۰ مدنظر قرار گرفته، اما هنوز شهرداری تهران و ارگان‌هایی که باید در برابر اجرای قانون تمکین کنند، از اجرای آن سرباز می‌زنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irرضا حیدریون درباره اصلاح قانون نظام مهندسی اظهار کرد: در مقطع فعلی اصلاحاتی مدنظر سازمان نظام مهندسی بود که از سوی نمایندگان مجلس رد شد، اما باید از ظرفیت قانون فعلی به طور کامل استفاده شود.

وی افزود: بسیاری از مواد و اصول قانون نظام مهندسی با وجود این‌که از سال ۱۳۷۴ مصوب شده و آیین‌نامه‌های اجرایی آن از دهه ۸۰ مدنظر قرار گرفته، اما هنوز شهرداری تهران و ارگان‌هایی که باید در برابر اجرای قانون تمکین کنند، از اجرای آن سرباز می‌زنند.

معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان این‌که دیدگاه سازمان نظام مهندسی براین اساس است که با اصلاح قانون نظام مهندسی مباحث به شکل یکپارچه‌تری در نظر گرفته شود، تصریح کرد: با توجه به این‌که اصلاح قانون مصوب نشده، باید از ظرفیت فعلی آن نهایت استفاده را داشته باشیم .

حیدریون با اشاره به قانون ماده ۳۳ نظام مهندسی که به خدمات مهندسی مربوط است خاطرنشان کرد: این قانون باید توسط افراد صاحب صلاحیت اجرایی شود که متاسفانه تا امروز اجرایی نشده وما وظیفه داریم با اجرای این ماده از قانون جلوی هدررفتن انرژی در کشور را بگیریم.

 

ایسنا

    نظرات