رونق تولید به بازار مسکن باز می‌گردد

رونق تولید به بازار مسکن باز می‌گردد

http://www.bananews.ir/رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک گفت: با کاهش میزان سود بانکی سازندگان و سرمایه گذاران در حوزه مسکن سرمایه های خود را از بانک‌ها خارج کرده و به سمت تولید و ساخت وساز باز می گردانند که به این ترتیب رونق تولید وافزایش میزان و ساخت و ساز بوجود می آید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمصطفی قلی خسروی رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد:ثبات سیاسی در جامعه می تواند ثبات اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: در وضعیت فعلی با توجه به جهش قیمت ها در سال های گذشته پیش بینی افزایش قیمت در این حوزه وجود ندارد و به نظر می رسد روند رکودی فعلا در این بازار ادامه داشته باشد.

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۹۴ روند بازار تغییر خواهد کرد، تصریح کرد: از این زمان به بعد می توان توقع بهبود روند بازار را داشت.

قلی خسروی با اشاره به اینکه سیاست های دولت یازدهم و برنامه هایی که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده نشان دهنده ثبات اقتصادی است ، گفت :در صورت به اجرا رسیدن برنامه های دولت زمان شکوفایی در بازار مسکن را از آغاز سال ۹۵ می توان پیش بینی کرد.

وی در ادامه درباره کاهش میزان سود بانکی و تاثیر آن در بازار مسکن اظهار کرد:وقتی میزان سود بانکی افزایش می یابد مسلما سازندگان و سرمایه گذاران رغبتی به ساخت و ساز نشان نمی دهند و ترجیح می دهند سرمایه شان را بدون هر گونه ریسک در بانک ها بگذارند و از سود آن بهره مند شوند اما در حال حاضر که با کاهش میزان سود بانکی مواجه شده ایم می توانیم انتظار رونق تولید وافزایش میزان و ساخت و ساز را در این حوزه داشته باشیم.

 

ایسنا

    نظرات