تابستان سختی را پیش رو خواهیم داشت

تابستان سختی را پیش رو خواهیم داشت

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: با توجه به شرایط بحران آبی در سال جاری تابستان سختی را پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمهندس رحمتی درجلسه شورای اداری که با حضور معاونین و مدیران شرکت آب وفاضلاب استان برگزار شد، افزود: جلسات تامین آب شرب برای تابستان در حال پیگیری است و اگر ما همین شرایط را درست مدیریت کنیم، می‌توانیم تابستان سالجاری را همانند ایام نوروز بدون مشکل آب پشت سر بگذاریم و برای مردم استان خدمات خوبی ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: بحران جدی آب و ضرورت توجه شهروندان در استان گلستان را به مدیریت مصرف و صرفه‎جویی از این مایه حیات‎بخش بیشتر می‎کند و اگر هر یک از شهروندان فقط ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه‎جویی کنند از کاهش بی‎رویه منابع آبی نیز جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید آب در شهر گرگان ۱۵۱۵ لیتر در ثانیه است، خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر در زمان پیک مصرف در شهر گرگان ۲۲۵ لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با بیان این مطلب که در حال حاضر ۹۰ هزار متر مکعب آب ذخیره داریم، تصریح کرد: این حجم ذخیره آب شرب برای تابستان کافی نبوده و مشترکین باید از هم اکنون در مصرف آب شرب نهایت دقت و صرفه جویی را داشته باشند.

رحمتی اظهار کرد: با توجه به شروع فصل تابستان عملیات بازسازی چاه‌های شهر گرگان آغاز شده و امیدواریم تا اوایل تیرماه مخزن خرگوش تپه و ایستگاه پمپاژ که از مراکز مهم آبرسانی به گرگان بشمار می‌رود، وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی در پایان این جلسه مهندس حیدری را بعنوان مشاور مدیرعامل درامور مشترکین شرکت معرفی کرد.

 

ایسنا

    نظرات