نان دلالان مسکن مهر پردیس آجر شد/ متقاضیان مسکن مهر پردیس به حقشان می رسند

نان دلالان مسکن مهر پردیس آجر شد/ متقاضیان مسکن مهر پردیس به حقشان می رسند

http://www.bananews.ir/اجرای سامانه یکپارچه انتخاب واحد مسکن مهر در پردیس زمینه ساز برچیده شدن دلالان و سوداگران مسکن مهر گردید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمسکن مهر قرار بود مامن امنی برای اقشار کم درآمد جامعه باشد اما متاسفانه برخی از این واحدها آن قدر مشکلات برای متقاضیان ایجاد کرده که تعدادی از آنها از ورود به این واحدها پشیمان شده اند.

براساس این گزارش؛ یکی از متقاضیان مسکن مهر با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای مسکن مهر مشکلات جدی دارند، افزود: تعدادی از واحدها از لحاظ دیوار و سقف شیرآلات بسیار مشکل دارند به طوری که آب از طبقه دوم چکه می کنند و بخشی از دیوار خراب شده است.

یکی دیگر از ساکنان واحدهای مسکن مهر افزود: این واحدها فاقد شیرآلات، پکیج، رادیاتور و... است.

براساس این گزارش؛ حالا این واحدهای مسکن مهر محلی برای جولان دلالان و سوداگران شده است سودجویانی که از سادگی متقاضیان مسکن مهر استفاده می‌کنند.

یکی از متقاضیان مسکن مهر درخصوص این مورد گفت: یکی از دلالان، واحد مسکن مهر من را به قیمت ۴۴ میلیون تومان خریداری کرده و امروز این واحد را به قیمت ۶۶ میلیون تومان به فروش رسانده است.

براساس این گزارش؛ با اجرای سامانه یکپارچه تخصیص واحد مسکن مهر نان دلالان مسکن مهر آجر می‌شود.

در همین راستا بهنوش سلیم‌بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بزرگترین مشکل در واحدهای مسکن مهر نحوه انتخاب واحدها بود، افزود: برای حل این مشکل سامانه جدید و مجزایی برای صدور دعوت‌نامه و صدور تخصیص واحد تعریف شده که عملا هک شدن آن غیرممکن است.

سلیم بهرامی اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه بساط کلاهبرداران و دلالان بنگاه‌های مشاور املاک برچیده شد.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه متقاضیان به حق و براساس اولویت بندی واحدهای خود را انتخاب می کنند و دلالان در این زمینه هیچ دخل و تصرفی ندارند.

عضو هیات رییسه شرکت عمران پردیس تصریح کرد: تمامی واحدهای مسکن مهر براساس اولویت بندی به متقاضیان واگذار می شود و متقاضی که یکسال پیش ۴۰ میلیون تومان واریز کرده است صددرصد واحد مسکن مهرخود را زودتر از متقاضی که امروز آورده خود را واریز کرده تحویل می گیرد.

سلیم‌ بهرامی تاکید کرد: از ۲۱ مرداد ماه سال گذشته تاکنون تمامی تخصیص واحدهای مسکن مهر بر اساس این سامانه هوشمند صورت گرفته و تا به امروز یک مورد گزارش تخلف درباره تخصیص واحد مسکن مهر ارائه نشده است.

براساس این گزارش؛ این سامانه مانند سایر سامانه‌های که با پرداخت مبلغ هنگفت زیر میزی بهترین واحد را با کم ترین هزینه واریزی تحویل دهد بسیار متفاوت است.

این گزارش می‌افزاید: هر متقاضی که زودتر اقساط خود را پرداخت کرده باشند، زودتر ثبت نام کرده باشند و همچنین پیمانکاران از حساب واریزی آنها برداشت کرده باشند نسبت به سایر متقاضیان که این آیتم‌ها نداشته باشند در اولویت قرار دارند.

به طور مثال اگر متقاضی در سال ۸۶ ثبت نام کرده باشند نسبت به متقاضی که در سال ۸۹ ثبت نام کرده باشند در اولویت قرار دارد.

حال با راه اندازی این سامانه بساط دلالان و سوداگران مسکن مهر برچیده شد زمان انتخاب واحدها برای متقاضیان با سرعت بیشتری اجرا می شود به طوری تا پایان سال ۹۴ چندین فاز از این واحدها به بهره برداری می رسد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات