کاهش نرخ سود بانکی بهانه دلالان برای افزایش قیمت اجاره بها

کاهش نرخ سود بانکی بهانه دلالان برای افزایش قیمت اجاره بها

http://www.bananews.ir/عقبایی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی هیچ اثری بر افزایش اجاره‌بها یا قیمت خرید و فروش مسکن ندارد گفت: این کاهش می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تولید مسکن در کشور باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسام عقبایی با بیان اینکه در حال حاضر مستأجران توان افزایش قیمت اجاره‌بها را ندارند گفت: افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارمندان نمی‌تواند پاسخگوی افزایش اجاره‌بها در تمامی بخش‌های مسکن باشد بنابراین از نظر کارشناسی افزایش قیمت اجاره‌بها غیرممکن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی هیچ نقشی در افزایش اجاره‌بها و یا خرید و فروش مسکن ندارد گفت: دلالان کاهش نرخ سود بانکی را بهانه‌ای برای افزایش نرخ اجاره‌بها عنوان کردند که این موضوع هیچ ارتباطی به تغییر قیمت‌ها در حوزه مسکن ندارد.

رئیس اتحادیه املاک کشوری با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند نقش مؤثری در افزایش تولید مسکن در کشور داشته باشد گفت: با کاهش این سود سرمایه‌گذاران به سمت تولید مسکن، بازار بورس و سایر بازارهای اقتصادی می‌روند.

عقبایی تصریح کرد: بنابراین با افزایش تولید مسکن بهانه‌ای برای افزایش قیمت در حوزه خرید و فروش و یا اجاره‌بها وجود ندارد.

وی در خصوص اینکه کاهش سود بانکی بهانه‌ای برای افزایش اجاره‌بها شده است گفت: در گذشته نیز مالکان تمایل بیشتر برای دریافت اجاره داشتند و دریافت رهن کامل کمتر بوده است.

رئیس اتحادیه املاک کشوری خاطرنشان کرد: در گذشته مالکان رهن کامل را برای سرمایه‌گذاری انتخاب نمی‌کردند بنابراین کاهش نرخ سود بانکی اثر چندانی در افزایش اجاره‌بها ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات