در صورت موافقت بانک مرکزی، بازار مسکن جان می‌گیرد

در صورت موافقت بانک مرکزی، بازار مسکن جان می‌گیرد

http://www.bananews.ir/رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران گفت: در صورت پذیرش بانک مرکزی و اجرای طرح افزایش وام خرید مسکن رونق نسبی به این بازار باز می‌گردد، چرا که رکود به وجود آمده در بازار مسکن ناشی از عدم کمک‌ دولت به متقاضیانی است که پشت خط مسکن‌دار شدن ایستاده‌اند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسن محتشم درباره طرح‌های مطرح شده از سوی دولت یازدهم اظهار کرد: طرح افزایش تسهیلات خرید مسکن که مدتی است در بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باقی مانده است، می‌تواند به خروج از رکود در این حوزه کمک کند.

وی افزود: عدم افزایش مبلغ وام خرید در طول سال‌های اخیر باعث شده متقاضیان این بخش نتوانند اقدام به خرید کنند.

محتشم با بیان این‌که رکود به وجود آمده در بازار مسکن ناشی از عدم کمک‌ دولت به متقاضیانی است که پشت خط مسکن‌دار شدن ایستاده‌اند، تصریح کرد: در صورت پذیرش بانک مرکزی و اجرای طرح افزایش وام خرید مسکن، رونق نسبی به این بازار باز می‌گردد.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران با تاکید بر این‌که در صورت بازگشت رونق به بازار مسکن شاهد فعال‌شدن کارخانجات تولیدی و اشتغالزایی در کشور خواهیم بود، افزود: اگر مبلغ وام بتواند همه متقاضیان در این بخش را تامین کند امکان ایجاد تورم هم دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه کمک به متقاضیان برای دستیابی به مسکن از یک طرف و کمک به تولید مسکن از سوی دیگر، می‌تواند با اختصاص مبلغی وام به انبوه‌سازان صورت گیرد، گفت: در صورت تثبیت آن و انتقال آن به خریدار، از مشکلات این بخش کاسته می شود.

محتشم با اشاره به این‌که باید مشکل واحد‌های آماده شده حل شود تا آنها به فروش برسند، گفت: بدین ترتیب کنترل تورم در این حوزه اتفاق می‌افتد و به تولید و عرضه واحد‌ها نیز کمک می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت وام خرید مسکن به طور همزمان به بخش خرید و تولید، می‌تواند تورم را در این حوزه کنترل کند.

 

ایسنا

    نظرات