توجه به مسایل زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها

توجه به مسایل زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها

http://www.bananews.ir/رئیس جامعه مهندسان مشاور بر توجه به مسایل زیست محیطی در اجرای پروژه ها تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irهرمزد رامینه در کنفرانس منطقه‌ای فیدیک با اشاره به اینکه توافقات هسته‌ای ایران را به عنوان یک بازار توسعه پذیر در جهان مطرح می کند، گفت: باید از این فرصت مناسب برای اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌ها نباید اشتباهات گذشته تکرار شود، بیان کرد: اما اجرای پروژه ها نباید باعث بی توجهی به بخش های زیست محیطی شود زیرا ما یک زمین در اختیار داریم که باید با آن مهربان تر باشیم.

رئیس جامعه مهندسان مشاور با بیان اینکه از می‌خواهیم تا حمایت های کافی را از مهندسان مشاور داشته باشد، اظهار داشت: نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم بلکه باید با کمک گرفتن از مشاوره های مهندسی، پروژه‌ها را به درستی اجرایی کنیم.

در ادامه پاپلو بوئنو رئیس فدراسیون بین المللی مهندسان مشاور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت ظرفیت‌های بزرگی برای انجام سرمایه گذاری اقتصادی دارد، گفت: اگر محدودیت تحریم‌ها برداشته شود، فرصت‌های زیادی برای سرمایه گذاری در ایران فراهم خواهد شد.

رئیس فدراسیون بین المللی مهندسان مشاور با بیان اینکه علیرغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها، اقتصاد ایران در سال‌های اخیر رشد بیش از یک درصدی نشان داده است، افزود: هرچند به زودی کشورمان به یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان تبدیل خواهد شد و جامعه مهندسی ایران باید از این موقعیت استفاده‌های مناسبی ببرد.

وی با اشاره به وظایف فیدیک در حوزه سرمایه گذاری و قراردادهای پیمانکاری، افزود: فیدیک یک فدراسیون شناخته شده جهانی است و مهندسان مشاور عضو این فدراسیون از خدمات مهندسی و سرمایه گذاری به صورت شفاف استفاده می‌کنند و سالانه بیش از ۴۰ هزار سند به مشتریان بین المللی و پیمانکاران ارایه می‌شود.

بوئنو افزود: کشورهای جهان تشنه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز هستند به طوری که از جمعیت بیش از ۷ میلیارد نفری که در سالهای نه چندان دور به ۸ میلیارد نفر افزایش خواهد یافت، هم اکنون ۲.۵ میلیارد نفر به آب سالم دسترسی ندارند.

رئیس فدراسیون بین المللی مهندسان مشاور(فیدیک) تصریح کرد: هم اکنون توسعه زیربناهای مورد نیاز در کشورها از اولویت‌های ما است، زیرا ۲.۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان به شبکه بهداشتی و فاضلاب دسترسی ندارند و ۱.۱ میلیارد نفر از جمعیت جهان سرویس بهداشتی و ۱.۳ میلیارد نفر برق ندارند.

وی با اشاره به آمارهای بانک جهانی در خصوص ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در کشورهای مختلف جهان، بیان کرد: بانک جهانی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ باید سرمایه‌گذاری در حوزه تکمیل زیرساخت‌ها در جهان سه برابر شود و تولید ناخالص داخلی در جهان نیز باید به دو برابر افزایش یابد.

بونئو افزود: مسایل زیست محیطی در انجام هرگونه سرمایه گذاری در پروژه های مختلف اقتصادی باید رعایت شود و مهندسین مشاور در کشورهای مختلف جهان باید در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری خود، به مسایل زیست محیطی توجه کنند و در اجرا به طول عمر پروژه ها، ایمنی و نگهداری آن نیز توجه کنند.

 

مهر

    نظرات