کارخانه سیمان سمنگان نیمه کاره رها شد

کارخانه سیمان سمنگان نیمه کاره رها شد

http://www.bananews.ir/رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: بارها تاکید کرده‌ام که ساخت کارخانه سیمان سمنگان برگشت به عقب ندارد و باید تکمیل شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irیحیی نیک دل توضیح داد: کلنگ ساخت این کارخانه از چندین سال گذشته بر زمین خورد و هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰درصدی است. تکمیل این کارخانه به علت ارائه نشدن تسهیلات نیمه کاره رها شد.

وی ادامه داد: در ابتدا باید تسهیلات ریالی مورد نیاز این کارخانه از طریق بانک ملی و تسهیلات ارزی آن توسط بانک صنعت و معدن اختصاص می‌یافت ولی بعد از مدتی با جابه‌جا شدن مسئولان، مدیران بانک ملی گفتند که ارائه تسهیلات به این کارخانه توجیه ندارد و نمی‌توانند تسهیلات ارائه دهند. این استدلال برای کارخانه‌هایی است که ایجادی هستند نه برای کارخانه‌ای که دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

نیک دل اظهار کرد: مسئولان کارخانه می‌گویند پیگیری‌های فراوانی برای دریافت تسهیلات از دو بانک انجام شده و اجرای این کار موجب طولانی شدن ارائه تسهیلات شده است. پیگیری از هر دو بانک انجام شد اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

این مقام مسئول توضیح داد: بعد از پیگیری‌های فراوان قرار بر این شد تا بانک ارائه دهنده تسهیلات بانک صنعت و معدن شود اما مسئولان این بانک تاکید کرده‌اند که باید دوباره طرح را مورد بررسی قرار دهند.

وی یادآور شد: آخرین مهلت مسدود شدن تسهیلات ارزی برای این کارخانه، پایان سال۹۳ بوده است. پی گیری‌ها انجام شده و تا پایان مهر فرصت داده شده است.

 

ایسنا

    نظرات