کمبود تولید عامل رکود بازار مسکن است

کمبود تولید عامل رکود بازار مسکن است

http://www.bananews.ir/رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران گفت: کمبود تولید که در سال گذشته با آن روبه‌رو بوده‌ایم عامل رکود در بازار مسکن است و دولت تنها از طریق برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح می‌تواند بازار را از رکود خارج کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسن محتشم، رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران درباره‌ی روند بازار مسکن اظهار کرد: به دلیل کمبود تولید که از سال گذشته با آن روبه‌رو بودیم، بازار مسکن به سمت رکود پیش رفته است.

وی با اشاره به انباشتگی متقاضیان مسکن و افزایش تعداد این متقاضیان تاکید کرد: اگر دولت از طریق وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی درستی در این زمینه ارائه ندهد، احتمال افزایش قیمت در شش ماه دوم سال وجود دارد.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران تصریح کرد: دولت باید بازار مسکن را مدیریت کند تا بالاخره این بازار فعال شود.

محتشم با بیان این‌که انباشتگی در این بازار می‌تواند بر میزان اجاره‌بها نیز تاثیر‌گذار باشد، گفت: دولت با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح باید به کمک متقاضیانی که روز‌به‌روز تعدادشان افزایش می‌یابد بشتابند.

وی با اشاره به این‌که مدیریت صحیح می‌تواند قیمت مسکن را همگام با تورم عمومی و شرایط اقتصادی در جامعه پیش ببرد، گفت: در این صورت می‌توانیم به فعال‌شدن این بازار امیدوار باشیم.

 

ایسنا

    نظرات