سونامی بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان معماری

سونامی بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان معماری

http://www.bananews.ir/http://www.bananews.ir/رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی مهندسان معمار ایران با بیان اینکه با سونامی بیکاری در بین معماران مواجه خواهیم شد، اعلام کرد: در استان قزوین ۲۱ دانشکده معماری وجود دارد که ۵۰۰ هزار دانشجو در رشته معماری مشغول به تحصیل هستند و این یک آسیب محسوب می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدرضا نوروزیان رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی مهندسان معمار ایران در نخستین نشست با اصحاب رسانه که در موزه کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین ۲ هزار و ۱۰۰ معمار وجود دارد که از این تعداد فقط ۷۰۰ نفر پروانه اشتغال دارند که ۶۰ درصد آن‌ها بیکار هستند.

وی افزود: باید دانشگا‌ه‌های غیراستاندارد تعطیل شوند و فضای آموزشی استاندارد وجود داشته باشد.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی مهندسان معمار ایران خاطرنشان کرد: همایش توسعه پایدار شهری بیستم خردادماه با حضور میهمانانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد که تا به امروز ۳۰۰ مقاله در رشته‌های عمران و معماری و شهرسازی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

نوروزیان از ارکان توسعه پایدار به تلفیق حفاظت و توسعه و تامین نیازهای اولیه زیستی انسان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بافت تاریخی قزوین در حال از بین رفتن است و برخی از محلات قدیمی شهر که حتی آثاری از دوران قاجار را درون خود جای داده بودند از بین رفته و مهاجران داخلی و خارجی در آن اسکان پیدا کردند.

 

ایسنا

    نظرات