صدور پروانه برای ساخت ۱۵ هزار واحد‌ مسکونی

صدور پروانه برای ساخت ۱۵ هزار واحد‌ مسکونی

http://www.bananews.ir/تعداد پروانه‌های صادر‌شده در پاییز سال گذشته در این مدت نسبت به فصل مشابه در سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۵۷ درصد کاهش داشته و تعداد واحد‌های مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادرشده حدود ۱۵ هزار واحد بوده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irطبق گزارش مرکز آمار در پاییز سال گذشته، نزدیک به ۱۹۰۰ پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده است که نسبت به تابستان این سال حدود ۱۸٫۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال ۱۳۹۲، ۵۶٫۹ درصد کاهش داشته است.

بر این اساس، ۸٫۴ درصد کل پروانه‌های ساختمانی صادر شده در کشور طی این مدت در تهران بوده است.

 

از مجموع کل پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده در پاییز سال گذشته نزدیک به ۱۸۰۰ پروانه مربوط به بخش خصوصی، ۴۰ پروانه مربوط به بخش دولتی و چهار پروانه نیز مربوط به تعاونی‌ها بوده است.

همچنین مجموع مساحت زمین پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان حدود ۵۶۷ هزار مترمکعب بود که نسبت به تابستان این سال ۳۶٫۵ درصد و نسبت به پاییز سال ۱۳۹۲، ۶۷٫۵ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش تعداد واحد‌های مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در پاییز سال گذشته بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۸۱ واحد بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۳۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال ۱۳۹۲ حدود ۶۶ درصد کاهش داشته است.

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که بیشتر پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی در پاییز سال گذشته برای ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر بوده است و تعداد این پروانه‌ها معادل ۱۵۷۰ پروانه بود.

 

ایسنا

    نظرات