تکلیف وام مسکن روشن شد + جزئیات

تکلیف وام مسکن روشن شد + جزئیات

http://www.bananews.ir/شورای پول و اعتبار سقف وام خرید مسکن برای خانه‌اولی‌ها را تا ۸۰ میلیون تومان و با سود ۱۴ درصد تصویب کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irجزئیات آنچه که در جلسه عصر سه‌شنبه شورای پول و اعتبار جهت کمک به رونق تولید در بخش مسکن و تقویت قدرت خرید مسکن خانوارها تصویب شد، به شرح زیر است:

۱- حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم (خانه‌اولی‌ها) از محل سپرده‌گذاری واجدین شرایط با حداقل دوره انتظار یک سال جهت اعطای تسهیلات خرید مسکن از محل این حساب تشکیل می‌شود.

۱-۱- سقف فردی تسهیلات خرید مسکن به خانه‌اولی‌ها از محل این طرح در «شهر تهران»، «شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» به ترتیب به میزان ۸۰۰، ۶۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

۱-۲- نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل این حساب ۱۴ درصد تعیین شد.

 

۱-۳- بانک مسکن در پذیرش سپرده‌گذاران و اعطای تسهیلات ملزم به‌ رعایت تعادل منابع و مصارف حساب است.

۱-۴- دوره بازپرداخت تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم حداکثر ۱۲ سال است.

تبصره ۱: دستورالعمل اجرایی این مصوبه و نحوه تسهیم منابع در میان مناطق شهری توسط بانک مسکن تهیه و به تصویب بانک مرکزی خواهد رسید.

۲- شورای پول و اعتبار ضمن لغو ممنوعیت اعطای تسهیلات خرید مسکن توسط بانک‌ها (لغو ماده ۱۲ مجموعه سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی مصوب دی‌ماه ۱۳۹۰) موافقت کرد که امکان اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن توسط کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی از محل منابع خود در قالب سقف‌های ذیل فراهم شود:

- شهر تهران ۶۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی

- شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی

- سایر مناطق شهری ۴۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی

تبصره: نرخ سود این تسهیلات براساس مصوبات شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود. اعطای تسهیلات ساخت با رعایت سقف مشارکت مدنی بانک‌ها (حداکثر۸۰ درصد) خواهد بود.

 

ایسنا

    نظرات