سوئیت‌های ۱۶ متری در پایتخت/ نرخ سوئیت در محله‌های تهران

سوئیت‌های ۱۶ متری در پایتخت/ نرخ سوئیت در محله‌های تهران

http://www.bananews.ir/در سطح شهر تهران سوئیت‌هایی از ۱۶ تا ۴۰ متر اجاره داده می‌شود که به نسبت متراژ، گران‌تر از سایر مسکن‌ها در همان منطقه هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبا فرارسیدن فصل اجاره، مستاجران برای یک سال دیگر باید مسکن مناسب خود را پیدا کنند که این به معنای صرف زمان و البته پول زیاد است تا مسکنی با قیمت و شرایط مناسب پیدا شود.

هرچند که کلان شهرها پر از خانه‌های استیجاری است و تقریبا با هرنوع قیمت و شرایطی خانه ای برای اجاره یافت می‌شود اما اینکه یک خانواده در چه متراژی سکونت می‌کنند و توانایی آنها در پرداخت اجاره بها چقدر است، می‌تواند سبک زندگی آنها را تعیین کند.

‌از این رو، فایل‌های مشاوران املاک پر از آپارتمان‌هایی است که هرکدام با امکانات و قیمت خاص اجاره داده می‌شود که البته در محله های مختلف این قیمت تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارد. البته در سال‌های گذشته با گرانی اجاره بها، تمایل به سمت خانه‌های کوچک و سوئیت ها افزایش پیدا کرده و این واحدها در کلان شهرها به خصوص شهر تهران رونق بسیار زیادی دارد.

براین اساس، این مسکن‌ها که روزگاری طرفدار زیادی نداشتند و بسیار اندک در شهر تهران ساخته می‌شدند، امروزه به یکی از پررونق ترین آپارتمان‌ها تبدیل شده است که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد.

سوئیت از یک هال کوچک به اضافه آشپزخانه وسرویس بهداشتی تشکیل شده است که معمولا از ۱۶ متر تا ۴۰ متر ساخته می‌شود که البته شاید بتوان متراژهای کمتر از این را هم در شهر تهران پیدا کرد.

در واقع سوئیت‌ها به دلیل کوچکی و ارزانی، زودتر از سایر واحدها اجاره داده می شوند؛ هرچند که ممکن است به نسبت متراژ گران‌تر از سایر واحدهای یک محله هم باشد اما تقاضای بالا موجب شده که ‌مالکان قیمت‌های گرانتری را نسبت به واحدهای بزرگتر برای این آپارتمان‌ها تعیین کنند.

سوئیت‌ها به دو شکل مبله و غیرمبله اجاره داده می‌شود که به طور طبیعی آپارتمان‌های مبله طرفدار بیشتری دارد، زیرا مستاجر دیگر نیازی به اسباب کشی و یا خرید وسایل ندارد. از این رو، سازندگان برای ساخت املاک کلنگی متراژکوچک، اقدام به ساخت سوئیت می‌کنند که علاوه بر ارزانی طرفدار بیشتری هم دارد و مستاجران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

نرخ سوئیت در برخی محله‌های شهر تهران

براساس گزارش میدانی،یک سوئیت مبله ۳۰ متری با لوازم کامل زندگی در خیابان بهار شیراز با شرایط ۲۰ میلیون تومان رهن و ۹۰۰ هزار تومان، اجاره داده می‌شود و در پل چوبی برای سوئیتی ۴۰ متری با آسانسور و ۵ ساله، ۱۰ میلیون تومان رهن و ۷۰۰ هزار تومان اجاره دریافت می‌شود.

در ستارخان سوئیتی ۳۰ متری با شرایط ۵ میلیون رهن و ۷۰۰ هزار تومان، اجاره داده می‌شود و در تهران نو فلکه اطلاعات برای سوئیتی ۴۰ متری با ۵۰ متر حیاط، ۳۵ میلیون تومان رهن تعیین می‌شود.

همچنین مالک یک سوئیت ۱۶ متری، طبقه چهارم در پونک شاهین شمالی ۱۰ میلیون رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره دریافت می‌کند و در سه راه آذری برای واحدی ۲۴ متری با سرویس بهداشتی مشترک ۲ میلیون رهن و ۳۵۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

براین اساس سوئیتی ۳۵ متری در یافت آباد طبقه اول با شرایط ۱۵ میلیون تومان رهن و ۲۵۰ هزار تومان، اجاره داده می‌شود و در اسکندری نوش آبادی برای سوئیتی ۳۳ متری زیرهمکف، ۲۲ میلیون تومان رهن تعیین شده است.

سوئیتی ۳۰ متری در طبقه چهارم بدون آسانسور در امیرآباد شمالی میدان گلها با عمر ۲۰ ساله با شرایط ۲۰ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود و در جوادیه برای سوئیتی ۳۰ متری با ۱۰ متر انباری، ۲۰ میلیون تومان رهن دریافت می‌شود.

در محدوده وحدت اسلامی خیابان مقدس، یک سوئیت ۴۰ متری طبقه ۴ با تمامی امکانات ۱۲ میلیون تومان رهن و ۵۵۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و بابت یک سوئیت ۳۸ متری در خیابان آزادی کلهر، ۸ میلیون تومان رهن و ۷۵۰ هزار تومان اجاره دریافت می‌شود.

 

مهر

    نظرات