از جلسه تعیین تکلیف حق مسکن کارگران تا وام ۲۰ میلیونی متقاضیان نوسازی

از جلسه تعیین تکلیف حق مسکن کارگران تا وام ۲۰ میلیونی متقاضیان نوسازی

http://www.bananews.ir/هفته گذشته یکی از پرخبرترین هفته‌های اخیر در حوزه کار و تعاون بود که اعلام اختصاص وام ۲۰ میلیون تومانی برای متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی و تشکیل جلسه فوق‌العاده برای تعیین تکلیف حق مسکن کارگران از جمله این اخبار به شمار می‌رود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاین هفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی خبر داد و گفت که اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای اسکان موقت ساکنان محلاتی است که دارای بافت فرسوده بوده و خواستار نوسازی محل اسکان خود هستند.

به گفته نوراللهی این تسهیلات با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه از سوی صندوق به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده اختصاص خواهد یافت.

آنطور که مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفته، پرداخت این تسهیلات در قالب امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران صورت پذیرفته تا از این طریق هم از ساخت و ساز و تامین مسکن ارزان قیمت حمایت شود و هم بازار اشتغال به رونق بیفتد.

از دیگر اخباری که این هفته انتشار یافت، تشکیل جلسه فوق‌العاده برای تعیین تکلیف حق مسکن کارگران بود.

تاخیر هیات وزیران در تصویب افزایش حق مسکن ۲۰ هزار تومانی کارگران، کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور را بر آن داشت تا بررسی این موضوع در جلسه آینده شورای عالی کار را خواستار شود و درخواست مکتوب برای تشکیل جلسه فوق‌العاده به منظور تعیین تکلیف حق مسکن کارگران را ارائه کند.

افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران سال گذشته در جلسه تعیین دستمزد ‌به تصویب شورای عالی کار رسید و همان زمان وزیر کار قول مساعد داد که این مصوبه از تصویب هیات وزیران بگذرد.

افزایش حق مسکن تنها آیتم بسته مزدی کارگران است که باید به تصویب هیات دولت برسد.

در حالی که نمایندگان کارگران در شورای عالی کار با افزایش ۱۷ درصدی دستمزد کارگران به شرط افزایش مزایای جانبی و از جمله حق مسکن موافقت کردند این موضوع تا این لحظه در دستور کار هیات وزیران قرار نگرفته است.

انتشار جزئیات تبدیل سند بخش تعاون به سند سیاستی، یکی دیگر از اخبار هفته جاری بود.

به گفته مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، از آنجا که سند توسعه بخش تعاون در دولت قبل به تصویب رسیده برای اجرا نیازمند هماهنگی و مفاهمه با دولت فعلی است، چراکه سند توسعه بخش تعاون با توجه به تغییر دولت باید متناسب با امکانات و اعتبارات و سیاستهای دولت فعلی به روز شود تا قابلیت اجرا پیدا کند.

این هفته همچنین دانشکده صدا و سیما و وزارت تعاون، تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند که به موجب آن ظرفیت دانش‌آموختگان این دانشکده برای تحول در بازار کار کشور به کار گرفته خواهد شد.

در این تفاهم‌نامه سه ساله، تشکیل تعاونی برای دانش‌آموختگان، همکاری در خصوص ترویج فرهنگ تعاون، فعالیت‌های رسانه‌ای جهت حمایت از تولید و حمایت از پایان‌نامه‌های تخصصی مرتبط با فرهنگ تعاون مورد موافقت دو طرف قرار گرفته است.

برگزاری چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی مهارت‌آموزی و اشتغال از دیگر اخباری بود که این هفته انتشار یافت.

این همایش که با حضور صاحبنظران آموزش‌های مهارت داخلی و خارجی و پژوهشگرانی از کشورهای روسیه، سنگاپور، عمان، مالزی، ترکیه، آلمان، هند، کره و ژاپن، برگزار می‌شود به موضوعاتی از قبیل آموزش‌های مهارتی بازار محور در اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، مشاغل نوین متاثر از آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و اشتغال و توانمندسازی زنان با تکیه بر آموزش‌های مهارتی می‌پردازد.

این همایش ملی و بین‌المللی با هدف توسعه ارتباطات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سطح ملی و بین‌المللی، به اشتراک گذاشتن تجربیات کشورها و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی ۱۷ خردادماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات