بهره‌برداری از هواپیمای شش نفره ساخت متخصصان کشور در سال جاری

بهره‌برداری از هواپیمای شش نفره ساخت متخصصان کشور در سال جاری

http://www.bananews.ir/دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بهره‌برداری از هواپیمای شش نفره ساخت متخصصان کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irدکتر منوچهر منطقی درباره فعالیت‌های بومی‌سازی در حوزه صنعت هوایی کشور گفت: رشد صنایع هوایی کشور در سه دهه اخیر بسیار خوب بوده و با توانمندی متخصصان داخلی، صنعت ساخت هواپیماهای دو، چهار و شش نفره بومی‌سازی شده است.

وی افزود: هواپیماهای شش نفره تا پایان امسال بهره‌برداری خواهد شد تا در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گیرد.

منطقی، با اشاره به این که رشد ایران در صنعت هوایی سرعت زیادی دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه متخصصان توانمندی در این حوزه داریم باید از آنها استفاده کنیم و صنعت هوایی را به نقطه قابل قبول برسانیم.

به گفته وی، بزودی هواپیمای هشت نفره نیز ساخته می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده توانمندی‌های کشور ایران در این حوزه است و این‌که صنعت هوایی کشور قابلیت بالایی دارد و می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی با بیان این که این ستاد برنامه‌های متعددی برای محقق کردن اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ دارد، تصریح کرد: توسعه قطعه‌سازی، توسعه ساخت هواپیماهای دو، چهار ، شش و هشت نفره، توسعه ساخت پهپادها و غیره از جمله برنامه‌هایی است که پیگیر اجرایی شدن آنها هستیم.

 

ایسنا

    نظرات