نخاله‌های ساختمانی مهم‌ترین معضل زیست‌محیطی کاشمر

نخاله‌های ساختمانی مهم‌ترین معضل زیست‌محیطی کاشمر

http://www.bananews.ir/رئیس اداره‌ی محیط‌زیست کاشمر نخاله‌های ساختمانی را یکی از مهم‌ترین معضلات زیست‌محیطی در این شهر برشمرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir«مهدی جمعه‌پور» با بیان این‌که طبق مستندات موجود نخاله‌های بنایی توسط ستاد خاک و نخاله و دایره عمران شهرداری در این محل‌ها تخلیه می‌شوند، اظهار کرد: این عمل، افراد دیگر را برای تخلیه‌ی نخاله و زباله در محل ترغیب می‌کند.

وی با انتقاد از تخلیه‌ی نخاله‌های بنایی توسط شهرداری در ابتدای جاده پوشش راه و انتهای بلوار تعاون افزود: این نخاله‌ها دارای مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی بوده و از سویی محل مناسبی برای رشد و تکثیر پشه خاکی، عامل بیماری سالک هستند.

جمعه‌پور تصریح کرد: اگرچه براساس بند ۴ کارگروه مدیریت پسماند مقرر شده شهرداری در اسرع وقت نسبت به پاکسازی این محل‌ها از نخاله و نصب تابلوی تخلیه نخاله ممنوع در محل اقدام کند، اما متأسفانه تاکنون این کارها انجام نشده است.

وی با اشاره به این‌که پشه‌ی ناقل بیماری سالک به پشه خاکی معروف است، گفت: این پشه در زمین‌های خاکی، نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها هم‌چنین مناطقی مانند زیر پل‌ها که گاهی فاضلاب در آن‌جا جمع می‌شود بیشتر وجود دارد و خطر ابتلا به این بیماری نیز در این مناطق بیشتر است.

جمعه‌پور تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن محله تخلیه نخاله‌های بنایی در بالادست شهر کاشمر و جهت باد قالب گرد و غبار ناشی از آن به سمت شهر منتقل شده و علاوه‌بر آن چهره زشتی برای شهر ایجاد کرده است.

 

ایسنا

    نظرات