ثبات نسبی در بازار اجاره وجود دارد

ثبات نسبی در بازار اجاره وجود دارد

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: قیمت‌ها در بازار اجاره با ثبات نسبی همراه است و ظرفیت هیچ‌گونه افزایش قیمتی وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره‌ی آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ بازار اجاره با ثبات نسبی همراه بوده است.

وی با اشاره به آخرین آمار قرار‌داد‌های منعقد شده در بازار اجاره گفت: در شهر تهران ۱۶ هزار و ۸۴ قرار‌داد اجاره در اردیبهشت‌ماه منعقد شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: این میزان در کشور به رقم ۵۸ هزار و ۳۴۷ مورد رسیده است.

عقبایی ادامه داد: همچنین در ۱۲ روز اول خرداد‌ماه ۲۸ هزار و ۷۴۸ مورد قرار‌داد اجاره در کشور منعقد شده است.

وی با بیان این‌که این میزان در ۱۲ روز اول خرداد‌ماه در شهر تهران ۸۱۱۳ قرار‌داد بوده است، تصریح کرد: میزان اجاره‌بها در سال ۱۳۹۴ نسبت به ۱۳۹۳ افزایش نداشته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به این‌که اصلی‌ترین شاخص اجاره‌بها قیمت مسکن است، گفت: با توجه به این‌که افزایش قیمت مسکن وجود نداشته اجاره‌بها نیز نباید افزایش یابد.

عقبایی خاطر نشان کرد: برخی از مالکین قیمت اجاره‌بها را با میزان تورم در جامعه مقایسه می‌کنند و بر این عقیده‌ هستند که اگر اقلام یا کالاهایی از قبیل سوخت گران شود قیمت اجاره نیز باید افزایش یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: این قیاس‌ها کاملا غیرمنطقی و غیرکارشناسی است و قیمت اجاره‌بها تابعی از قیمت کالاها نیست.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که عموم مستاجران از دهک‌های ضعیف جامعه تشکیل شده‌اند، گفت: با توجه به افزایش ۱۷ درصدی حقوق‌ها و تقسیم این میزان در سبد کالا، بهداشت و غیره افراد جامعه، دیگر ظرفیتی برای افزایش هزینه‌های دیگر وجود ندارد.

عقبایی با اشاره به این که میزان اجاره‌بها نسبت به سال ۱۳۹۳ ظرفیت افزایش ندارد، تصریح کرد: وضعیت فعلی قیمت‌ها حداقل تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

 

ایسنا

    نظرات