کارگاه آموزشی مدیران بحران ۶ استان در تبریز

کارگاه آموزشی مدیران بحران ۶ استان در تبریز

http://www.bananews.ir/معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از برگزاری کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران شش استان کشور در تبریز خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمرتضی اکبرپور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این کارگاه آموزشی از صبح روز دوشنبه به مدت چهار روز و با حضور ۱۸۰ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی شش استان در تبریز آغاز می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را افزایش سطح آمادگی و هماهنگی بین مدیران در مواقع بحرانی ذکر کرد و افزود: در شرایط فعلی کشور و نوع تعاملات بین المللی که وجود دارد دغدغه سازمان مدیریت بحران الگوسازی در زمینه مدیریت بحران است تا قبل از وقوع حوادث غیرمترقبه و با فراهم کردن امکانات لازم از میزان تلفات کاسته شده و هماهنگی بین دستگاهی بیشتر شود.

اکبرپور گفت: آموزش عملی مدیران دستگاه های اجرایی، مدیریت واحد و تیم سازی منظم هدف اصلی این دوره چهار روزه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ایران در زمینه مدیریت بحران عملکرد خوبی داشته و شمار تلفات ناشی از حوادث غیرمترقبه در کشور با توجه به اجرای برنامه های مختلف آموزشی کاهش چشمگیری داشته است.

مشاور رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: رسانه‌ها در مواقع بحرانی نباید بیگانه تلقی شوند و باید اطلاعات لازم و کافی به منظور تنویر افکار عمومی در اختیار آنها قرار داده شود.

سیدمجید جدی یادآور شد: در کارگاه آموزشی چهار روزه در تبریز یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفته مدیریت افکار عمومی از طریق رسانه هاست و در ادامه نیز کارگاه آموزشی اختصاصی مدیریت بحران و رسانه ها در تمامی مراکز استان ها تشکیل می شود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در مواقع بحرانی بیشتر مطرح می شود ناهماهنگی بین دستگاه هاست و اگر بتوانیم قبل از وقوع بحران این ناهماهنگی را مدیریت کنیم از توانایی های بالای دستگاه های مختلف بیشتر بهره خواهیم برد.

جدی گفت: مهم ترین مساله در رسیدن به هماهنگی، کار تیمی است و باید بستری فراهم کنیم تا سازمان های مختلف فراتر از وظایف بخشی و در راستای رسیدن به هدف واحد وارد عملیات شوند.

وی خاطرنشان کرد: تیم سازی در مدیریت بحران بسیار مهم است و هر فردی در این تیم باید موفقیت دیگران را موفقیت خود تلقی کند و در این صورت دستیابی به اهداف مدیریت بحران راحت تر خواهد بود.

وی به کارگاه چهار روزه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در تبریز اشاره کرد و گفت: این کارگاه صرفا یک کارگاه آموزشی یک طرفه نخواهد بود بلکه تعامل بین مراکز دانشگاهی و اجرایی بیشتر شده و دانش هر دو نیز افزایش می یابد.

وی جدی تفاوت این دوره با دوره های قبل را رسیدن به هماهنگی بین دستگاهی عنوان کرد و گفت: امیدواریم این کارگاه نقطه آغازین رسیدن به هماهنگی بین دستگاه ها باشد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی نیز گفت: اولین دوره کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در سال ۸۹ برگزار شده بود و این دومین کارگاهی است که به میزبانی تبریز برگزار می شود.

خلیل ساعی افزود: این کارگاه چهار روزه از فردا و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان های آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و قزوین در محل مرکز آموزش های شرکت گاز آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 

ایسنا

    نظرات