جزئیات اجرای طرح مسکن اجتماعی/ ساخت حدود ۱۳۰ هزار واحد

جزئیات اجرای طرح مسکن اجتماعی/ ساخت حدود ۱۳۰ هزار واحد

http://www.bananews.ir/معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تشریح جزئیات اجرای مسکن اجتماعی، گفت: ساخت مسکن حدود ۱۰ هزار واحد برای معلولان در نقاط روستایی و ۱۲۰ هزار واحد مسکن برای دیگر محرومان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irجواد حق شناس با اشاره به جزئیات اجرای مسکن حمایتی، اظهار داشت: طرح مسکن حمایتی د دو بخش به اجرا می‌رسد که قسمت اول توافق همکاری بین بنیاد مسکن با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است که براساس آن خانواده‌های دارای افراد معلول تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه خانواده‌هایی که بیش از یک معلول داشته باشند در اولویت این طرح قرار می‌گیرند، گفت: با منابع مالی این دو سازمان حمایتی و حساب ۱۰۰ امام، بین ۸ تا ۱۰ هزار واحد مسکن حمایتی در مناطق روستایی کشور ساخته می‌شود که هم اکنون هم کار ساخت آن شروع شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از محل تسهیلات بهسازی مسکن روستایی هم برای این طرح تامین اعتبار می‌شود، افزود: مشمولان این طرح از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد شناسایی شده و به ما معرفی می شوند که رقم متنوعی برای هر استان در نظرگرفته شده است.

حق شناس با اشاره به بخش دوم اجرای مسکن حمایتی، اظهار داشت: این بخش که بر مبنای طرح جامع مسکن بین بنیاد و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام می گیرد، ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکن اجتماعی است که دستگاه های متولی محرومان، تامین منابع مالی را بر عهده دارند.

وی افزود: سازمان بهزیستی، کمیته امداد، سازمان بازنشستگی، سازمان تعاونی های کارگران در این طرح مشارکت دارند که از محل آورده این دستگاه‌ها، وام بلاغوض دولت و تسهیلات بانکی، منابع مالی تامین می‌شود ضمن آنکه زمین هم از سوی همین دستگاه‌ها و بنیاد مسکن تامین خواهد شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از این ۱۲۰ هزار واحد، ساخت ۱۵ هزار واحد هم برای خانوارهایی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند انجام می‌گیرد، گفت: این ۱۵ هزار واحد مسکونی توسط هیات امنای مسکن محرومان حساب ۱۰۰ امام معرفی می شوند.

حق شناس تصریح کرد: بنیاد مسکن در این طرح مسئولیت دیگری هم دارد و آن نظارت بر پایش اجرای عملیات ساخت واحدهای مسکونی توسط سازمان‌ها است به این معنا که دولت از طریق وزارت راه و شهرسازی بر ساخت این واحدها نظارت می کند.

وی با بیان اینکه در واقع ۱۰۵ هزار واحد از سوی دیگر سازمان ها ساخته می‌شود، بیان کرد : شیوه شناسایی بر عهده این سازمان ها قرار داده شده و از آنجاییکه آنها تحت پوشش این سازمان‌ها هستند بنابراین شناسایی آنها کار سختی نیست.

 

مهر

    نظرات